• jagärsåkär

normalpris per tårtbit?

Jag tycker nämligen 45:- per tårtbit låter jättedyrt! För de pengarna får man ju 2 bitar på ett café. När man köper en stor tårta tycker jag man borde få lite mängdrabatt men det är nog bara jag som drömmer...

Vad säger ni? Vad betalar ni för era tårtor?

• Svar på tråden normalpris per tårtbit?
  • September mys

vad kan man dekorera med om man vill komma billigt undan?
    gillar marsipantårta så det bli troligtvis det, men man vill ju "hotta" upp den lite

• brud  nästa år

Jag har hittat tårtor mellan 24 kr och 45 kr per bit då alltså för likadan tårtor.

• Alexia

25 kr/bit kostar våra här ute på landet. Killen som har bageriet har vunnit priser för sina tårtor och är mkt omtyckt.
    Tycker det e skitbilligt!

• Bruden blå

September mys

något som är vackert är ju riktiga blommor (se bara till att inte ha giftiga).
    kanderade blommor (det kan man göra själv).
    silverpärlor.

• Limegrön

September mys:
    Kolla på tartdecor.se
    Där har de både färdiga figurer och verktyg så du kan göra egna dekorationer.

• Miss Sophie!

Vår kostar 28 kr per bit, inkl ställning, dekoration med levande blommor (samma som i brudbuketten) och leverans till festlokalen på kvällen när det är dags för tårtan. Priset är på bageriet i "Byhåla".

• Aminda

Vi ska betala 20:- per bit och då ska vi ha vita bakelser samt en tårta högst upp på ställningen ( den får vi låna där vi beställer tårtan )

• jagärsåkär

Härligt med många bra tips! Oj, priser varierar jättemkt. Eftersom vi kommer ha 100 gäster ungefär måste vi nog försöka få ner priset... 45:- per bit blir lite väl saftigt.

N&N: betalar ni 1600 för 6-7 tårtor??? Det är ju ett superbra pris.

I så fall ska jag absolut kolla in ICA:s tårtor och kanske beställa där. Sickla är ganska nära festlokalen också. Vore perfekt.

• September mys

jag såg en bild på en vit marzipan tårta med lönn-löv kanske skulle det kunna passa oss? man får väl säga till konditorn att det är 50 års fest istället för bröllop för att slippa kostnaden för ordet "bröllop"
    blir så trött på att många företag lägger på en stor summa pengar bara för att ordet bröllop finns med

• jagärsåkär

September mys: Exakt vad jag har märkt och irriterat mig över!!!! Ofta är det ju samma tårtor inuti men med en extra marsipanblomma och "bröllops-" innan kostar det 3-4 gånger mer!! Det är verkligen tröttsamt.

Vi brudar är ju inte korkade... Man vill ha kvalitet men inte bli blåst. Jag tror inte vi nämner nåt om bröllop när vi beställer tårta. Jag köper ett gulligt brudpar på nätet och kanske kompletterar med marsipanrosor. Enda kruxet är att älsklingen inte gillar marsipan så vi kan nog inte ha vita princesstårtor som annars hade varit perfekt

Men kanske vanliga tårtor på en egen-inköpt eller hyrd ställning... Får se. Man får vara under-cover brud när man beställer

• Balinda

ja det är ganska smart att beställa vanliga tårtot då kommer man undan med nästan haöva prsiet
    vi har beställt bröllopstårta men hittade ett jättebilligt ställe här i Uppsala. En affär som gör hemlagad choklad. vi ska ha vit chokladmousse tårta fylld med hallonpannacotta. röda rosor i marsipan...22 kronor per bit

• jagärsåkär

Oj Balinda! Det låter ju hur gott som helst. Vad heter stället? (tror det är ok för dig att säga det, det räknas inte som reklam) Vi ska gifta oss i Stockholm men det är ju inte såå långt fr Uppsala.

Fick ni provsmaka tårtan innan?

• 4/8

Det finns en anledning till att just bröllopstårtor är dyra. Tiden som läggs ner på en "vanlig" tårta går inte att jämföra med tiden som det tar att göra en bröllopstårta. Ofta har man en slags konsultation med brudparet då man bestämmer vilken tårta man ska ha och hur den ska se ut. Ofta är det ingen "vanlig" princesstårta utan den ska vara speciell och extra vacker. Därför blir de tårtorna dyrare.

Men skulle man vilja ha en vanlig princesstårta bör priset inte öka bara för att man nämner ordet bröllop, då kostar den som en vanlig tårta. Svårare än så är det inte.

• A:s wife

Vår cateringfirma rådde oss att beställa tårta själva, för det blir billigare än att låta dem göra det (mycket vänligt av dem att säga det!)
    Fick höra astt 45kr är "normalpris" för bröllopstårta, så vi tittade runt på andra alternativ.
    det slutade med att jag ringde till ICA MAXI och frågade vad de har för alternativ till dyr och flådig bröllopstårta, så vi kom fram till att deras moussetårta för 18kr/biten blir toppen. vi har provsmakat och bestämt oss för deras hallonmoussetårta och vit chokladmoussetårta. (kommer att ha 2 olika så folk får välja). ska beställa idag eller imorrn.

• Lilla Li

Där vi ska beställa ifrån kostar tårtorna mellan 16-30 kr per bit beroende på vilken tårta man väljer.

• Pillisen

hmm, vi får betala 66 kr per bit...då är det rena rånet jämfört med ert pris ni har fått...

• Balinda

jag är så kär

Ja vi provsamade,, det finns en annan oxå som har chokladmousse ocg passionsfruk pannacotta. Oxå jättegod men inte lika fin eftersom den e brun fast snudd på godare.
    Anneli K choklad heter stället.
    018-13 40 60

Lycka till
    :)

• jagärsåkär

Oj priserna varierar så mkt! Det gäller nog att testa sig fram o pröva olika alternativ. Efter en trerätters middag är man ju inte jättesugen på tårta egentligen, därför borde vi fixa ett billigt alternativ. Ska kolla vidare... Tack för många bra tips!!

• Vero

Jag kan verkligen rekommendera Annelie K's! otroligt god och vacker tårta till bra pris!!

• September mys

haha, jag har hittat ett brudpar från syster lycklig som kom hem i veckan... när det blir dags för tårt beställning så får jag väl säga att päronen fyller 50 eller nått med tanke på att det blir ganska många tårtor

Svar på tråden normalpris per tårtbit?