• jagärsåkär

normalpris per tårtbit?

Jag tycker nämligen 45:- per tårtbit låter jättedyrt! För de pengarna får man ju 2 bitar på ett café. När man köper en stor tårta tycker jag man borde få lite mängdrabatt men det är nog bara jag som drömmer...

Vad säger ni? Vad betalar ni för era tårtor?

• Svar på tråden normalpris per tårtbit?
  • tree

vi betala 45/bit också... jag har läst om tjejer här som har betalt 25/st... men vårt är inklusive med middagensavgift... men de som kommer till festen efteråt ska också får tårta som vi måste betala för...

• Brud 4 augusti

17,50:-/bit beställer du 4 vanliga prinsesstårtor fast med vit marsipan och extra rosor samt med våra namn och datum. Har själv köpt ställning från www.wilfli.se och brudpar därifrån. Vår ställning är inte en sån på höjden utan mer på sidan, en halvmåne uppifrån och lika stora tårtor på varje plan fast de är ändå i olika höjd, ställningen kostade runt 600:- så det tyckte jag var lönt... Vårt konditori ville ha 29:-/bit om de skulle hyra ut ställning(500:- i deposition tillkom) men då var det en sån på höjden så att de måste ta hål i varje tårta så vill ni inte tvunget ha en sån där på höjden med hål i varje tårta så gör som vi, köp egen ställning och beställ vanliga tårtor fast då med de dekorationerna ni vill ha! Lycka till! Självklart skiljer det i pris också, jag bort i skåne i en liten by utanför lund och här är givetvis mycket billigare än i storstäderna

• Fru Cinderella

Vi betalar 24kr/biten, men du kanske bor i en större stad? Priserna varierar kraftigt

• Limegrön

Har kollat runt lite och de flesta tar nog 35-40 kr/bit här. Vi får dessutom betala serveringsavgift på 25 kr/person. Eftersom restaurangen inte fixar tårtan själva vill de ha pengar för porslin och dukning...

• maria82

Beställ bara tårtan, säg inte vad det är till.
    Dekorera den själv.
    Vi betalar bara 10 kr/bit för jätte fin vit prinsesstårta. Sätter på rosor och brudpar själv.
    Ställning har vi lånat.
    Jätte bra!

• jagärsåkär

Ok, normalpris finns kanske inte. Vi bor i Stockholm förresten, kan tänka mig att det blir dyrare bara för det.

Det där med att ha vanliga tårtor o köpa en egen ställning är en suverän idé! Kanske till o med går att hyra en ställning nån stans... TAck för bra tips! Hoppas vi inte behöver betala extra för serveringspersonalen. Tycker det gott kan ingå, folk kommer ändå ta tårta själv tänker jag mig... lite stående kaffe o tårta medan de dukar undan inför dansen.

• JoSåFin

vi kommer troligtvis att köpa en "vanlig" tårta från www.steinbrenner-nyberg.se/webshop/index.asp då kommer det att bli ca 25 kr per bit.
    helt ok tycker jag...
    men om man vill ha deras bröllopstårtor, förvisso väldigt vackra med det är samma tårta innuti, då kostar den 48 kr/bit.

• twentyfirstofapril

Vi ger 45:- biten, bor i mindra stad, men det är stans "finaste" fik. Moussetårta på browniebotten, dekorerat med färska blommor längst upp. Dyrt, men värt det!

• N&N

Om ni bor i Stockholm så har ICA Kvantum i Sickla eget bageri och supergoda tårtor och kanonservice! Var på ett bröllop där de hade tårtbuffé med moussetårtor därifrån så vi ska också beställa 6-7 tårtor i varierande storlekar och smaker och ha tårtbuffé. Det kostar 1600 kr för ca 90 personer.

Svar på tråden normalpris per tårtbit?