• Pillisen

Totala kostnader

Har precis suttit och räknat på vad vårt bröllop kommer att gå på.
    Oj oj ca 130 000-140 000 kr.

Hur har ni fått ihop allt med ekonomin?

Vi räknar inte med några bidrag från nära och kära (fast vi vet att vi får en del)
    Nyfiken på hur ni andra finansierar er stora dag

• Svar på tråden Totala kostnader
  • Frullan

30.000:- på 75 pers - allt utom bröllopsresa. Den önskade vi oss i present så egentligen är den också inräknad . Betalade själva.

• jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

Vårt kommer att kosta runt 110-120'kr.
    Vi tyckte att ringen,maten och all service med den var det viktigasre.
    Min ring kostade lite över 30'.
    Maten kommer att kosta 37'.2rätters,plus vinpaket och champagne.
    Om alla 45 stycken vi bjudit kommer:)48st med vår lilla familj.

Vi tycker inte transporten är döviktigt,därför kommer vi att åka taxi från kyrkan,ingen kommer ändå se det för våra gäster har redan åkt iväg innan oss.Vi ska fota oss efter vgseln.

Vi har sparat ihop det mesta.Spara ca 4500-5500:- Varje månad.Bara till bröllopet.
    Vi räknar INTE med att få någonting sponsrat.

Lycka till med ert bröllop,och hoppas att det blir som ni vill:)

• jagärsåkär

Vi landar på samma summa som ni och har ungefär 16 månader på oss att spara. Så vi hoppas kunna lägga undan mellan 5000 - 8000 tillsammans varje månad. (2500 var ska definitivt gå, förhoppningsvis mer)

Tänk på att 2500 i 16mån blir 40 000. Om båda kan lägga undan det är ni uppe i 80 000. Det är en bit på vägen. Vi har sparade pengar sen tidigare som tar oss upp till 110 000. Och dessutom ska vi sälja vårt landställe och m2b kommer förmodligen byta jobb och få sin lön fördubblad...

Men landet o nya jobbet är osäkra faktorer så vi räknar bara med våra egna besparingar.

Både mina och hans föräldrar kommer säkert hjälpa till också.

Jag tror nyckelordet är att börja spara tidigt! Har man 1,5 år på sig så klarar man det utan allt för stora uppoffringar. Vi kommer spara pengar på att sluta äta ute och resa mindre. Det kan jag leva med i 1.5 år! Tänk på småkostnader också. De kan kanske dras ner också.

• Kat77

Hjälp, jag är mäkta imponerad att ni orkar spara sååå mkt för ett bröllop!

• Lina Pe

Alla har vi ju olika förutsättningar men...

Vi tar lite av besparingarna (det räcker nog att ta 75 000 men man ska ju hitta rätt tillfälle att sälja lite fonder m.m. också) och sedan har vi sparat sedan efter julen så till vårt bröllop har vi nog sparat in 75 000 till. Vi kan nog lägga undan 10 000 i månaden men sen drabbas man ju ibland eventuellt oväntade utgifter för bilen, små utflykter, oväntat snygga kläder osv.

Vi kommer säkert att få bidrag och dom pengarna lägger vi i så fall på en bröllopsresa.

• Hobby

Vi hade gjort en budget på ca 60.000, men insåg att den snart skulle spricka. Vi räknar med ca 75.000-80.000, sen tillkommer bröllopsresan som är bokad i direkt anslutning på det.

Vi hade ett sparande, men sen blev vi med hus mitt i allt ihop som åt upp en del av det...

Vi får en del bidrag från våra föräldrar, men betalar största delen själva. Det mesta har vi fått ihop redan, men lite kommer vi att få knapra på ett kreditkonto som vi har sedan tidigare hos banken.

Trist, men vi ville hålla fast vid det datumet vi bestämt från första början. Och huset stod ju där och ropade på oss. Får spara i efterskott helt enkelt.

• twentyfirstofapril

Vårt bröllop kostar drygt 40.000, inga bidrag från föräldrar. Vi har 30 gäster. Har sparat ihop till det genom att spara det vi fått tebax på skatten, och genom min sambos jobb i Norge, som gett extra slantar. Har varit på bröllopsresa före oxå, den gock på 40.000 oxå, så allt som allt 80 papp.

• lindza

Vi är upp i ca 65000 men har en hel del kostnade kvar så jag vet inte vad det slutar på men tror inte vi går över 100000. Min mor, min m2b far lägger 10000 var, vi själva lägger 10-15000 o pappa lägger resten, med orden...Det här ordnar vi...

• Pillisen

Vårt pris inkluderar inte vår bröllopsresa...den får vi ta senare.
    Jag ska söka ett extra jobb nu under en tid så vi ska fixa det här.

• Engel

Vi ska ha ett ganska "enkelt" bröllop då vi inte är så traditionella och inte är förtjusta i pynt och sånt.

Vi har en budget på 22000,- till 56 gäster.

Det vi sparar in på är det här:
    Klänningen: från Kina (betalar 1300,- för min)
    Brudbukett: Beställer en vanlig bukett i rött
    Hår, smink & naglar: Gör allt själv
    Underkläder: Tar vad vi har. Räknar med att vi ändå är för trötta för att utnytja dom ;)
    Lokal: Trädgården hos mormor och morfar
    Bord & stolar: lånar
    Mat: Smörgåstårta + kladdkaka (alltså ingen tårta)
    Sprit: Handlas i Tyskland
    Inbjudningar och Tack kort: Gör själv. Delar ut personligen så inget porto.
    Servis: Papp och plast
    Dekoration: Ingen förutom konfetti som läggs som löpare på duken + värmeljus+hållare från IKEA (9,-/st)

*Pust* Tror jag fick med allt... Det finns alltid alternativ som är billigare. Frågan är bara vad man vill ge upp eller chansa på!

Lycka till med planering och sparande!!

Svar på tråden Totala kostnader