• Pillisen

Totala kostnader

Har precis suttit och räknat på vad vårt bröllop kommer att gå på.
    Oj oj ca 130 000-140 000 kr.

Hur har ni fått ihop allt med ekonomin?

Vi räknar inte med några bidrag från nära och kära (fast vi vet att vi får en del)
    Nyfiken på hur ni andra finansierar er stora dag

• Svar på tråden Totala kostnader
  • Lilla Li

Vårt kommer gå på 65 000. Vi får 40 000 av våra föräldrar så vi behöver bara spara ihop 25 000 själva. Ligger på 17 000 nu - bara 8 000 kvar! :)

• midsummer

Vi kommer att ha ett bröllop med ca 25 gäster och vår budget kommer att sluta på 20.000 kr. Då gör vi i princip allt själva; blommor, foto osv. Vi har köpt nästan allt under tiden så det inte blir någon stor klumpsumma liksom. Allt är klart utom hyran till lokalen på 1000 kr. Så har vi gjort... men det är klart, vi har ju inte så många gäster heller...

• Lena+Mattias=sant

Vårt kommer att gå på ca 60 000.

Har ni funderat på vad som är viktigt för er? Är det maten, lokalen, klänningen, ringarna osv?

För min del var det maten och klänningen för min sambo fotografen.

• Anna2008

Vårt kommer att gå på dryga 150000kr. Vi kommer inte att få bidrag från föräldrar men vi kommer att spara ca 10000kr i månaden nu fram till bröllopet...så löser vi det

• Joleen

Vi sparar 5000 kr var/månad hela tiden och inte bara specifikt till bröllopet.

Ni får väl helt enkelt dra ner lite på vissa grejer om ni inte är beredda att vänta ett tag med att gifta er. Ni kan ju dra ner på antal gäster, skjuta upp bröllopsresan/välja ett billigare resmål, välja att ha betalbar, beställa kläderna på nätet istället för att köpa i butik etc.

• Lilla Li

Kan förresten tillägga att vi bjuder 70 gäster, vet inte vilka som kommer än men summan är baserad på 70 pers. Man brukar räkna med att ett bröllop kostar ca 1000 kr per gäst i snitt.

• Lainan

Det beror på hur man räknar.

Räknar vi med bröllopsresa, underkläder, morgongåvor, löshår, solning, tandblekning mm mm, går vårt bröllop på 75'000-80'000.

Budgeten, dvs det vanliga till bröllopet, såsom kläder, fest, blommor, trycksaker mm, går det på knappt 55'000 kr. Vi får mellan 40'-50'000 av våra föräldrar.

• Kat77

Jag tror vårat kommer gå på ca 30 000, då är allt inkluderat.
    Mamma och pappa sponsrar med 20 000 så det känns rätt lugnt.
    Vi kommer ha 55 gäster...

• Rainred

vårt bröllop gick på 25.000 kr och då ingick inte smekmånadsresan utan bara kläder, blommor, fotografen, frisyr/smink, mat (buffe, tårta, snacks), dryck (båda alkohol och utan alkohol. den dyraste posten var fotografen. jag köpte en balklänning och han köpte sig en ny kostym. Man kan spara mycket på kläder, ringar och blommorna anser jag. Vi köpte bara en vigsel ring i guld som var slät och utan stenar. Lokalhyran ställde min mamma upp med sen resten sparade vi helt själva och vi bad även några av släktningar att bidra med en flaska sprit var (vodka, två whisky, rom, gin) Vi bjöd 55 personer och 53 kom

• Kat77

Jag räknade nog helt fel, glömde ringarna så 10 000 till kanske :(
    usch har nog glömt en massa.. jaja, det mesta är betalat så då är det ju lugnt :)

Svar på tråden Totala kostnader