• Anonym

Handgjorda ringar Tips

Hej!
    Jag har ett kanontips till Er alla som går i funderingar att låta en guldsmed göra Era ringar. Kom i kontakt med en guldsmed som heter Anna Krysell.Du kan titta på hennes sida genom att gå in och söka på www.konsthantverkscentrum.se (Sök sedan på namnet Krysell bland konstnärerna)
    Hon gör helt fanatstiska smycken.Genomtänkta med mycket känsla , stil och elegans. Efter Dina egna ideer eller i samråd med henne.
    Inte minst har hon och hennes man ett par fantastiska vigselringar på sina fingarar.
    Själva förlovningsringen i guld och ädelstenar ``passar´´ liksom in så att man kan sammanfoga den med vigselringen genom en flik som liksom går ner emot knogen.Däremellan har hon sedan en ring som också den passar in med vigselringen i sin tur. Den ringen har två ädelstenar. En ädelsten som var och en för sig symboliserar deras barn. Mannens ringar passar i sin tur sedan in i hennes barn ring. Så barnen är omslutna av symbolen för deras kärlek. Alla ringarna passar i varandra och är var och en för sig ett riktigt konsthantverk. Det bästa av allt är att det bara finns ett set som alla passar i varandra. Mannens ringar har lite annorlunda form och jag tycker verkligen att de alla var MYCKET smakfulla och roliga. Hon skall göra våra smycken och min man och Anna har tillsammans arbetat med en idee´. Gissa om man är nyfiken? Det bästa av allt...det går att lösa för pengar..inte alls så dyrt som man kunde tro. Du når henne genom Konsthantverkscentrum eller direkt med ett mail.
    krysell-silver@work.utfors .se

Svar på tråden Handgjorda ringar Tips