• hemligaste bruden

Ingen möhippa för dig men svensexa för din blivande man, är du ledsen för det?

Sambon får svensexa, det vet jag eftersom jag blivit informerad om detta. Jag kommer inte att få någon eftersom vi har bjudit färre tjejer än killar samt att mina tjejkompisar inte känner varandra. Så nej, jag blir nog utan.

Är det någon annan som har haft det? Att era sambos fick svensexa men ni blev utan möhippa? Hur kände/tänkte ni då?

• Svar på tråden Ingen möhippa för dig men svensexa för din blivande man, är du ledsen för det?
  • viktualia

Jag slapp möhippa, maken fick svensexa. Båda är glada och nöjda. Jag slipper gärna det där koncepet, framförallt för att:

-mina tjejkompisar inte känner varandra så bra
    -jag bor 25 mil från allihop, vilket gör chansen till "överraskningshippa" närmast omöjlig.
    - flera av mina närmaste vänner födde barn precis innan eller efter mitt bröllop. De övriga hade otroligt mycket att göra på respektive arbete.

Så jag sa på ett tidigt stadium nejtack och slapp hela grejen. Umgås hellre, även i fortsättningen, med en kompis i taget och hinner prata till punkt med den. Något som är viktigt för mig som lever ett aktivt liv med heltidsjobb, boende 25 mil från familj och vänner och en massa inrikesresor hit och dit.

• Bruden Tina

viktualia: Vad skönt att slippa vara besviken!

• guldplutt

jag tänker precis lite på samma sak. vi ska gifta oss om en månad, utomlands. därför är det bara ett litet sällskap som är bjudna. kanske av den anledningen, kanske för att de som är bjudna inte känner varandra så bra, kanske för att min närmaste väninna har en liten bebis, kanske för att min syster inte är så kvick på att tänka efter när det gäller sånt - av alla dessa anledningar misstänker jag att jag inte får ngn möhippa. medan min blivande man får TVÅ svensexor. en uppe i sthlm där hans gamla vänner bor - de hade samlat alla, trots att bara två är bjudna till bröllopet. jättetrevligt. o en här nere, också med både bjudna o ickebjudna vänner. det är jätteroligt för honom, men jag inser att jag nog börjar känna mig lite sårad för att det kanske inte blir ngn för mig...

• www.evasleva.blogg.se

Jag skulle bli jätteledsen om jag inte fick någon hippa. Fast jag bor 30 mil bort och många vänner inte känner varandra. Inte för att jag tror att alla kan komma eller så men något förväntar jag mig nog :)

• blixten34

Jag skulle få möhippa samtidigt som svensexan men jag blev magsjuk kändes tråkigt men mest synd tyckte jag det var om tjejerna som hade fixat och ordnat det var tjejer från fyra olika städer som skulle komma

• Slarvmaja

Vi kommer nog ha tvärtom, möhippa för mig men inget för m2b. jag skulle göra vad som helst för att slippa!

• Sensommarbruden

Jag är rädd för att det blir så för mig också, mina vänner är utspridda över landet. Fast det vore ju så roligt... vet att de inte skulle hitta på något pinsamt.

Svar på tråden Ingen möhippa för dig men svensexa för din blivande man, är du ledsen för det?