• ÖÖÖ

Lite ledsen...

Jag har inte väntat mig någon möhippa, har inte några vänner som skulle kunna göra en, lite synd men sant.

Så skulle jag klippa mig i fredags, i samma kommun som mina föäldrar bor i. Skulle även upp till dem och prata inför bröllopet på söndagen, så jag bestämde mig för att stanna hela helgen, något jag inte gör ofta.

Så fick jag på omvägar höra (i fredags) att sambons systrar hade tänkt köra en liten möhippa på lördagen, men eftersom jag skulle bort är den då inställd.

Jag vet att det skulle vara en överraskning, men eftersom vi inte umgås särskillt mycket så har ju jag ingen aning om vad de skulle göra, de hade väl i alla fall kunnat sagt åt sambon att han skulle sett till att jag var hemma den dagen.

Känns lite ledsamt att man inte år någon möhippa pga en sådan sak

• Svar på tråden Lite ledsen...
  • Lina_K

Prata med sambon och säg att du uppskattade hans systrars tilltag och att han ska hinta till dem att planera om. Klart du ska få din hippa!

• ÖÖÖ

Problemet är bara att bröllopet är nu på lördag, så det är lite tajt om tid... Och sambon fick bara veta detta i hemlighet, så han får inte säga att han vet heller...

• Marskatt

Jamen, en fruhippa då?!

• Lina_K

Men? Spelar det någon roll? Ring dem själv och säg att du fått reda på det och hur glad du blev. De kan ju inte bli sura över det? Kan ni inte gå ut och äta middag innan eller så... jag ser att det är kort om tid men det vore ju trist om deras gest går förbi oförmärkt. Kör hårt, de kommer bli dina svägerskor

• Katzz

Har inte mycket vänner själv men jag vill inte ha en möhippa. Är inte mycket för det.

Men ring dom och berätta hur glad du blev.

• alvbröllop

Usch vad dumt det e när dom inte berättar för sambon! Det blev skitjobbigt för mig pga att mina möhippefixare inte hade sagt till min...

Bara en sak som att kunna fråga min man vilka han trodde skulle platsa på min möhippa..... nu kom typ 6 pers å flera av mina vänner som jag umgås med o som var bjudna på bröllopet fick inte ens nån förfrågan om att komma på möhippa....

Sen hade han bokat in en grej på oss som vi skulle gjort den helgen ihop och nublev det inställt och han förlorade massa pengar.

• grekens

Kan kanske köra en "eftermöhippa", en bekant till mej fick det då dom reste bort o gifte sig, den hade hon inte förväntat sej

• Fillifjonkan80

ja, klart du ska ha en hippa. Får man den inte före den stora dagen, ja då FÅR man faktiskt ta den efter. Helt legitim efter alla konstens regler...hihi. Får man fråga i vilken stad du håller till??

• Stora A

Vi fixade en "tjejdag" för en kompis som gift sig! Det blev jätteuppskattat!

• jagärsåkär

Hur vet du att hon inte kommer göra en sen? De kanske spelar hemlighetsfulla så att du inte ska misstänka nåt? Annars kan du alltid hinta åt sambon att du verkligen är ledsen att det inte blev av.

Svar på tråden Lite ledsen...