• Julibrud

Rosblad

Hej,

jag hade tänkt att dekorera borden med rosblad. Är det någon som vet hur mycket man ska beräkna/gäst?

Tänkte köpa rosorna på Hötorget och sedan ta av bladen. Håller bladen sig fräscha om man tar av dem kvällen innan. Eller måste det göras samma dag. Är det någon som har gjort liknande?

• Svar på tråden Rosblad
  • AJS

Hej!

Jag skulle nog personligen vänta tills det var dags och försöka göra det samma dag. Kanske kan man fråga de som dukar borden om de även kan lägga ut bladen. Det är ju ingen jätteansträngning. Rosenblad blir lätt torra och det är ju inte så kul. Man vill ju att det ska se fräscht och vackert ut.

Angående åtgång så kan jag inte riktigt svara på det. Det beror ju på vilken tup av rosor samt hur mycket man vill ha på borden.

Lycka till!

• asiva

Om du kan tänka dig konstgjorda blommor så finns det vita, rosa och röda rosenblad i tyg på Panduro

• Catarina

Prata med en blomsterhandlare så kan du köpa lösa blad på påse. Jag pratade med en florist här i Göteborg och han säljer det kilovis

• Ulrika

Catarina: Vart har du hittat denne florist? Vad kostar det ungefär?

• Julibrud

Catarina,

jag vill också gärna veta hur mycket det kostar. Men ett kilo måste ju räcka jätte långt eller hur? Vilken bra idé.

Tackar tackar

• Catarina

Ulrika och julibrud~Jag var på blomsterlandet i Kållered och pratade med en kille(minns inte hans namn). De säljer rosenblad litervis(inte kilo)men man måste beställa dem eftersom de inte har det normalt! Priset pratade vi inte om...jag ska dit nu i helgen, återkommer med info om pris

Svar på tråden Rosblad