• Sommarfästmö

Önskar tips på romantisk weekend

Hejsan
    Min blivande och jag skall fira nästa helg och önskar tips på övernattning i Stockholm med omnejd (upp till ca 2 h med bil).

Vi är intresserade av allt från herrgårdar, hotell till en egen stuga. Det vore mysigt att hyra en stuga med öppen spis eller bo på något annat mysigt ställe i naturskön miljö.

Vore så tacksam för era tips!

Kram Sommarfästmö

• Svar på tråden Önskar tips på romantisk weekend
  • Bens wife

Jag rekommenderar varmt Hasseludden Yasuragi. Vi bodde i en svit så vi kunde göra japanska badet själva tillsammans. GOD mat, fin natur och ett underbart bad. Speciellt och med personal som vet hur man ger service.

• jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

*Trosa stadshotell är toppen!
    Likaså,
    *skepparholmen,ligger alldeles brevid hasseluden,supergod mat och ett mysigt spa.
    *Friiberghs herrgård finns ett annat ställe som heter,vi bodde i deras finaste svit senast,precis vid vattnet.Faktiskt ett nytt favorit ställe:)
    Fantastisk mat oxå!

Det var några tips från mej,jag gillar dom alla;)

• Sommarfästmö

Vad kul tack till er båda. Jag ska kolla upp det ni rekommenderat direkt.

Fler tips mottagets varmt. :)

• lindza

Jag tänkte också rekomendera trosa stadshotell.

Bens wife
    Hur mycket fick ni betala för tiden på hasseludden? *nyf*

• Balinda

Friiberhgs är underbart. ligger inte i stockholm dock,,

• Bens wife

Lindza: minns inte riktigt vad vi betalade, men det kostar ju en del, helt klart. Men värt det tyckte vi.
    Kolla på deras hemsida, typ www.hasseludden.se tror jag det är.

• Spanarn

Åh, jag skulle åka ut i skärgårn! Grinda, Sandhamn och Utö har alla fina värdshus Och med båt tar det 1,5-2 h. Supermysigt!

• Spanarn

Jag blev lite sugen själv och kollade upp lite olika paket. Hittade att Utö värdshus har ett weekendpaket som bara kostar 1095:- om man har Club metro-kort! så här står det:

Logi i dubbelrum eller hotellstuga en natt. Vinprovning. 3-rättersmiddag (specialkomponerad förrätt, varmrätt och efterrätt). Värdshusets frukostbuffé. (Ord. pris 1.595 . Club pris från 1.095:-.

Svar på tråden Önskar tips på romantisk weekend