AggaP:
Tack! Det går bättre för mig nu. Hade ju problem ett tag med hetsätningsattacker men de har jag tagit mig ur nu. Under den perioden gick jag ju upp ca 4 kilo av de jag redan hande gått ner. Jag lyckades ta tag i mig själv och har nu gått ner de kilona + lite till så nu ligger jag på 56,4 kg, 1-4 kg kvar till mål. Känns kanon att jag lyckats gå ner över 15 kg sen januari!
Det är klart att det tar lite tid att väga all mat, men det blir en vana och till slut lär man sig se, utan att väga, hur mkt man ska ta. Jag har ju hjälp av Viktklubben att att veta hur många kcal allt innehåller, det kan jag söka på där.
Men måltid kan tex se ut så här som den gjorde igår:
Varma mackor:
- 2 skivor Rasken 150 kcal
- 1 tsk senap 8 kcal
- 2 skivor rökt kalkonpålägg 12 kcal
- 4 skivor 17% ost 112 kcal
- Oregano
Totalt: 282 kcal
Serverade med:
- 100 gr gurka 12 kcal
- 100 gr röd paprika 21 kcal
- 100 gr tomat 20 kcal
- 1 tsk örtsalt 5 kcal
- salladskrydda
Totalt 58 kcal
Sammanlagt för hela måltiden: 340 kcal.
Och detta blev jag väldigt mätt på,stod mig i över 3 timmar. Som du ser kan man få väldigt mkt grönsaker för väldigt lite kcal.
I Viktklubben har jag i dagsläget 1301 kcal jag får äta per dag, för att gå ner 7 kg på 8 veckor, och sen finns det rekomendationer om hur många kcal varje måltid ska innehålla samt hur stor del av varje måltid som ska bestå av fett, kolhydrater och proteiner.
Jag tycker att det är jättesmidigt att på Viktklubben kunna knappa in vad man ska äta och på så sätt se hur mkt man kan äta. Jag brukar bestämma dagen innan vad jag ska äta under nästa dag och då skriva in det i min dagbok på hemsidan, det gör det svårare att fuska tycker jag. Sen följer jag inte alls de menyer som de har utan anpassar efter vad jag själv vill ha, så länge jag håller mig inom kcalnivån.
Vet inte om du blev ngt klokare av mitt babbel men...