• A Noiva

Äntligen! Vi ska gifta oss!!!

Är så glad, nu har min älskling äntligen kommit fram till att han också vill gifta sig! Vi har vetat från första början att det skulle vara vi två hela livet, men bröllop och giftermål var inte så viktigt för honom som för mig. Men nu har han ändrat sig och till påsk ska vi förlova oss och sen gifter vi oss till sensommaren! Hurra - jag är så lycklig!!! jag har redan hunnit kika på ringar och surfat runt efter festlokaler och annat skoj! *ler lyckligt*

• Svar på tråden Äntligen! Vi ska gifta oss!!!
  • Brudiaug

Grattis ... Lycka till...

• mission impossible?

Grattis!!!!! Förstår att du är glaaad..

Ja är i samma situation som du var med att jag vill medan han inte är redo. Får man fråga hur du "fick" honom att fria..

• A Noiva

Nja, att säga att han friade är nog dessvärre att ta i, men härom dagen så sa han han han kunde tänka sig det i alla fall, och det var han som föreslog att det skulle bli redan nu i sommar - jag hade nog gärna haft lite mer tid på mig att planera - särskilt som vi är borta på semesterresa tre veckor mitt i sommaren!

Jag har i alla fall pratat om bröllop ett tag, efter att vi både kommit fram till att det skulle vara vi, men han ville helst hoppa över giftermålet och gå direkt på att skaffa barn. Jag sa att jag helst ville ha både och, och så har jag förklarat hur viktigt det var för mig - inte bara juridiskt utan även symboliskt, att svära varandra trohet "på riktigt". Och sen har han fått smälta det (fast fortfarande med en del mer eller mindre subtila hintar från mig då och då) och nu ska jag få en ring på mitt finger!!!

• A Noiva

Och tack för gratulationerna!

• mission impossible?

Haha.. jag jobbar på hintarna och han verkar mjukna allt eftersom..
    Men jag blir så glad av att läsa om andra som ska förlova- och gifta sig, så det räcker för mig så länge!

• A Noiva

Ja, hang in there, förhoppningsvis mjuknar han helt så småningom! Och för att fördriva tiden kan man ju hänga här på BT!

Svar på tråden Äntligen! Vi ska gifta oss!!!