Lim? Nåt som inte gör pappret "buckligt"
(Lite långt!) Har letat och läst gamla trådar för att få tips på lim att använda till inbjudningar, men inget passar mitt "problem". Jag började med inbjudningarna och allt gick superbra från början. Hade ett gammalt limstift som funkade suveränt. Sen tog det slut. Då lånade jag ett annat limstift från en granne. Funkade superbra det med. Men också det tog slut. Sen köpte jag ett nytt limstift och då började det gå utför...pappret "bucklade" sig. Köpte nytt stift, och nytt stift...osv. Men alla de nya stiften (alla olika märken) gör att pappret "buktar" sig. Gissar att det är för mycket väta i dem? Nu kan jag inte köpa fler limstift, det börjar ju bli löjligt.
Ska jag köpa spraylim? Det är ju svindyrt, men kanske värt det? Nån som vet om jag kommer undan problemet med "buktande" papper?
(Kan inte använda så där roller, för jag har inte jämna kanter på pappret jag ska limma. RX lim går inte, för rinnigt. Har ingen jag kan låna fler gamla stift från heller...hihi) Tips och råd emmotages tacksamt.
:)