• M.G

Konstig mage

Jag har en otroligt konstig mage.

Jag äter mycket fibrer, dricker mycket vatten (ofta varmt vatten), äter väldigt lite vetemjöl och socker, sällan rött kött, frukt och ganska mycket grönsaker m.m. men ändå står min mage nästan stilla. Jag dricker/äter inte mjölk eftersom jag inte tål laktos.
    Jag går nu på Kinesisk medicin och får akupunktur och jag har livit lite bättre men det är fortfarande långt kvar.
    Vissa dagar har jag sånna gaser så det är jobbigt att vara på jobbet.

Jag har inte tidigare haft problem med att vara förstoppad, men efter jag har blivit det har jag dessutom fått gallstenar.
    Det är också lite konstigt för jag får inte gallstensanfall när jag har ätit någon speciell mat utan när jag är hungrig och tokstressar. Jag rapar inte och mår dålig av speciell mat som många gör.

Undrar om någon har liknande problem och tips på vad som kan vara fel.

Jag mår iofs inte dåligt av det men jag vet att det i längden inte alls är bra att ha det så här och jag tror inte heller tarmarna kan ta upp näringen som dom ska. Det kan komma så mycket annat av det.

• Svar på tråden Konstig mage
  • Lena+Mattias=sant

Jag tror du äter för mycket fibrer, det kan ge gaser. Hälelr du upp vattnet varm eller låter du det stå? Man får med extra mineraler och skräp från rören med varmt vatten.

• M.G

Jag tar inte varmt vatten direkt från kranen utan kokar det.

Jag tror inte jag äter överdrivet mycket fibrer, äter inte så mycket grönsaker och grovt mjöl äter jag nästan aldrig. Så det känns inte som det skulle vara det.
    Har frågat Fedon Lindberg om det och han förstår inte alls vad det kunde bero på, men han tyckte absolut inte att jag skulle sluta äta som jag gör.

• M.G

Kan också säga att det är mest efter lunchen jag får gaser. Min matsmältningsprocess håller på i flera timmar efter måltiden.

• burken

Du kanske äter för lite fibrer? Så att magen inte har något att jobba med? Frukt och grönt är alltid bra.

• M.G

Nja, jag äter ju mycket frukt, det är bara grönsakerna som kunde vara mer av, fast jag äter ju av det. Däremot äter jag ju mycket andra fibrer. Har svårt att tro att det har med fibrerna att göra.

Svar på tråden Konstig mage