• yako

tänder inte längre..

Jag tänder inte på min kille längre! Och jag vet inte vad jag ska ta mig till!!

Han är den finaste människa i världen och jag kan inte tänka mig ett liv utan honom. Men vårt sexliv har blivit riktigt taskigt den senaste tiden på grund av att jag inte tänder på honom längre.

Någon som kan hjälpa till och komma med råd? Hur får jag tillbaka den där sexuella passionen som fans i början av vårt förhållande? Nu är den totalt bortblåst.

• Svar på tråden tänder inte längre..
  • yako

pickolina - tusen tack för din uppmuntran och goda råd. Jag ska verkligen se till att skärpa mig. Har blivit så van att saker och ting är som det är, och det tror jag att min kille har blivit också. Men det komer att bli svårt att komma igång tror jag.

Pepparmyntan - tack det känns fantastiskt skönt att höra att man inte är ensam! Egentligen vet jag att jag inte är det, men ibland känner man sig ensammast i världen om problemet. Vi har ett jättebra förhållande annars och jag älskar att mysa och kela, kramas och pussas med honom men själva sexet tar emot. Och när vi nu ska gifta oss i höst så fasar jag till och med för bröllopsnatten!!! Så ska det ju inte vara..

• Yoni

Hur har ni det annars?

Det kan ju vara så att saker påverkar dig som du inte tänker på...

Hur har DU det i ditt övriga liv? Vart står du, är du där du vill vara?
    Jobb? Pengar? Vänner? Familjen? Barn? Drömmar?

Är det mycket nu?

Jag försöker absolut inte insinuera att du är arbetslös eller hatar din mamma som du tvingas träffa jämt , men om du vore det och gjorde det skulle jag förstå om du la (som i medvetet och undermedvetet) din energi på annat än att tänka på sex.

Jag ville bara säga att ibland kan livet komma ivägen för sexet, man är inte på topp jämt och det kan gå långa perioder...

Det viktiga är kommunikation, säg hur du känner!

• yako

Yoni

Vi har det bra. Jobbar båda två rätt mycket men jag gillar både min och hans mamma :)

Han vet precis hur jag känner och vi pratar om det OFTA. Han säger att han inte lider, sex är inte det viktigaste i hans liv heller, men självklart tycker han att det vore trevligt med lite sex då och då.

• pickolina

yako - Att ni har en öppen kommunikation och att ni fortfarande har intimiteten i förhållandet kvar är ju toppen! Då har ni oerhört mycket att bygga på. Många har inte ens det... :)

• yako

pickolina

ja det är så jag brukar tänka. :)

• pumpa

Sitter i samma båt som din kille Yako (tror jag).

Frugan käkar antidepptabletter och cerazette för att få ner ångesten vid PMS etc.

Hon mår ju bra men jag tror knappt vi Älskat på 2 år. Hon gillar inte sex helt enkelt. Och jag har helt enkelt sluta bry mig. Förkarat för henne att i min värld har man inte ett förhållande helt utan 6.

Det läskiga är att jag knappt känner igen mig själv längre. Eftersom jag är totalt svältfödd på 6 så är det olifligt svårt att se vackra tjejer på stan etc. Förut skull jag inte ens tänka tanken på otrohet men nu i min 6.lösa tillvaro vill nånting i mig straffa henne. Inte för att det hänt el att jag skulla vilja sätta mig in i den sitsen -mitt huvud spökar med mig om det. SÅ pass störd är jag av att leva helt utan sex.

De gånger vi haft 6 har det mera varit hon som ställt upp med ett hål för min skull -men helt utan förspel och kärlek. Detta har vi också slutat med för jag fick så oändligt jobbiga skuldkänslor av det.

Just nu är situationen hopplös och jag har slutat bry mig om förhållandet med henne, tycker bollen ligger hos henne efter alla mina påpekanden.

För visst är det väl så att man måste kunna ha älskog i ett normalt förhållande trots barn pch annat som rullar på??

Eller har jag hopplöst fel?!

så jäkla trött på fröken högerhand så jag dör...

• Soya

Om du vill rädda det ni har utan lösningen "vara otrogen med någon annan", föreslå din fru att ni söker hjälp hos någon professionell terapeut med inriktning mot det sexuella livet/parterapi.

Så kan du ju inte gå omkring och ha det!

• Soya

Inlägget ovan var riktat till pumpa !

• c_t

Pumpa!

ta kontakt med din frus läkare, en mycket vanlig biverkning vid ångestdämpande tabletter är att just sexlusten försvinner men det finns tabletter som stimulerar sexlusten som man kan äta samtidigt.

ge inte upp, sök hjälp för den finns.

Kram

• snuttungen

Pumpa,

kan du inte försöka med att vara intim utan att det leder till sex som t ex att ge henne massage, förkara direkt att du inte gör det som förspel eller med med krav på sex, utan att det är helt kravlöst och att du bara tror att hon behöver det. Varför inte borsta hennes hår, eller bara pilla med fingrarna i det medans ni kollar på film. Pussa henne eller ge henne en smekning i förbi farten, ofta. Helt utan förväntningar från din sida. Jag tror att vi tjejer oftast behöver lite mer än ni killar, gärna få känna att vi är sedda, älskade och attraktiva för vår älskling. Sådana här saker får i alla fall mig att vakna om vi hamnat i en dalgång i sexlivet. Hoppas det löser sig för dig.

Yako,

jag instämmer med Pickolina, ju mer sex jag får desto mer vill jag ha. Blir jag utan lite för länge så planar lusten liksom ut. Då får jag anstränga mig och ta initiativet själv, även om det tar längre tid att "vakna till" när man hamnat i en dalgång vad gäller sex. Se även ovanstående, är det något din älskling skulle kunna ställa upp på?

Kram på er alla

• Ung men säker

Hej!
    Ett gott tips: Köp rosenrotspiller! Jag skojar inte, de ökar sexlusten otroligt mycket. En bekants mamma åt rosenrotspiller för att bli piggare (det är det dom egentligen är till för, att höja humöret och ge energi), men hennes man fick nästan tvinga henne att sluta äta dom, för han orkade inte i längden! ;) Skojar inte, hon har själv berättat det!

• pickolina

Då sticker jag in med en varing. Om man äter medicin eller har hormonella preventivmedel ska man kolla upp noggrant vad det naturpreparat man vill köpa har för inverkan på dessa. Det är nämligen vanligt att naturprodukter från hälsokosten slår ut vanliga mediciners och preventivmedels verkan!

• Månblomma

Yako och pumpa

...jag skulle vilja tipsa om ett sätt att verkligen väcka fantasin och lusten till liv, och det är erotisk film!..

...det kanske kan vara bra att titta ensam först, för att verkligen känna sig trygg i att våga släppa fram lusten, men sen kan man titta tillsammans...det finns nog en hel drös med filmer som är mjukare och inte så "porriga" om man inte gillar det...annars kan jag rekommendera "pirates", den gillade jag iallafall *rodnar*...

• Pepparmyntan

Instämmer helt med pickolina att det är viktigt att kolla hur olika naturpreparat påverkar andra mediciner och hormoner. Johannesört kan nämligen slå ut skyddseffekten av p-piller. Många tror att naturläkemedel är helt ofarliga för att de är naturläkemedel. De är de inte, de har testats i mycket lägre utsträckning jämfört med tradtionella läkemedel. Värt att tänka på iallfall.

• AggaP

Pumpa

Tänk bara om hon såg ditt inlägg, kanske skulle hon förstå dig bättre. Vet inte hur mycket ni har pratat om ert "problem" men ofta kan det hjälpa att säga hur man känner.

Kom ihåg att det är antagligen tabletterna som talar och inte din fru. Kanske dags att reda ut saker och ting, det finns möjligtvis inte några andra tabletter hon kan testa tex? Det måste ju finnas något man kan ändra på, du kan ju inte fortsätta såhär.

Lycka till

yako

Det kanske är så att det är tråkigt att göra samma sak om och om igen, dags att hitta på något nytt. Kolla sexshopar och nätet på olika leksaker, filmer, tja vad som helst för att liva upp det lite och inte få det man förväntar sig, utan kanske något helt oväntat. övveraska honom, kanske får det fart på dig också??

• Stora A

Hej,
    äter också antidep-tabletter, och jag känner att min lust verkligen trappats ned, jag har inte tagit initiativ på hur länge som helst så tyvärr har jag nog lagt över det på min m2b... Men som några andra har sagt, är man utan det ett tag så slutar man tänka på det så mycket (till skillnad från män, oftast)men har vi haft sex flera ggr under en helg och hållit lågan uppe så att säga kan jag känna mig pilsk hela veckan efter, så det gäller att vårda elden!
    Och till pumpa: Ha inte skuldkänslor!
    Det där är något som som kommer att göra er bittra på varandra! Försök prata med henne, bjud henne på en mini-weekend ngnstans och visa att du bryr dig! Och sedan, kolla om hon kan gå ner i dos på tabletterna, det kan hjälpa jättemycket!

Svar på tråden tänder inte längre..