• Anna_Sol

Favours....

Har funderat lite på det här med favours åt gästerna och fick för mig att jag ville göra ngn typ av jordgubbsmarmelad (Kärleksmarmelad) och ställa i en liten burk på varje gästs tallrik. Nu tänker jag mig de där väldigt små burkarna, men vart sjutton kan man få tag i dem? Tomma?? Går det ens?

Ett annat alternativ, om det visar sig vara omöjligt med minimarmeladburkar hade varit "Kärlekste" i små fina celofanpåsar. Det är förmodligen lättare att ordna. En affär i närheten av vart jag bor säljer "Kärlekste", det är jordgubbste med vanilj och så ligger det små röda sockerhjärtan i teet. Jättegulligt!

• Svar på tråden Favours....
  • Te66an

Du känner ingen som har barn som äter barnmatsburkar. Hemma hos oss går det åt väldigt mycket burkar...
    Kan vara fint att få marmelad i.

• Anna_Sol

Dutänker på de minsta barnmatsburkarna? Jag hade nog tänkt mig ännu mindre. :/ Men i värsta fall får det bli ett möjligt alternativ. Min svägerskas son är 5 månader och börjar väl snart, kan i sådana fall be dem spara dem.

• Sibbis

IKEA har ju kryddburkar som är små... Dessutom billiga. Det kanske kunde vara något?

• Anna_Sol

Det har jag inte sett,, men jag får kolla upp det. Tack för tipset!

Svar på tråden Favours....