Inlägg från: Miss Cykel |Visa alla inlägg
  • Miss Cykel

Sicilien - tips?

Jo, det är nog skönt att däcka i solstolen. Åh, vad jag längtar! :) Vet du hur stränderna i Taormina är? Vi var i Rimini i somras och där stod det 10 rader med parasoller och man låg som packade sillar. Det vill vi inte uppleva igen...

Vi åker från Arlanda.

• Miss Cykel

Suffeli: Var bodde ni? Något du kan rekommendera?

• Miss Cykel

Åh, 1000 tack för den svenska sidan! Äntligen kan man få läsa lite om hotellet också! ;)

• Miss Cykel

anjo_73: Vad heter hotellet ni ska bo på? Vilken researrangör?

• Miss Cykel

Arathena Rocks ser ju också himla mysigt ut.

Är det någon av er som kan förklara skillnaden mellan orterna Taormina och Giardini-Naxos. Har ingen aning om vilken som passar oss bäst. Vi vill gärna bo nära stranden, men inte alltför turistigt. Är det någon av dessa orter som är mer "genuin" än den den andra?

• Miss Cykel

Filmjölk: Varför är du glad att ni inte bodde nere vid stranden? Var stranden dålig?

• Miss Cykel

Efter alla era fina ord om Taormina så kommer vi nog boka hotell där en vecka. Nu är bara frågan var man ska bo den andra veckan. Har någon erfarenhet av Cefalu, Palermo eller Syrakusa?

• Miss Cykel

Taormina låter ju onekligen jättemysigt. Jag vill dit NU! :D Känns staden/byn turistig, dvs finns menyer på svenska osv?

• Miss Cykel

Jo, bokar man med svenska charterarrangörer så hamnar man ju vanligtvis med andra svenska turister... Vill dock inte åka till ett ställe med "Mallis-varning" om ni förstår vad jag menar?! :)

• Miss Cykel

Näe, lyx är ju alltid trevligt! :)

Svar på tråden Sicilien - tips?