Inlägg från: Honey Boo |Visa alla inlägg
  • Honey Boo

Sicilien - tips?

Vi ska till Taormina på vår bröllopsresa! :) Verkar vara en helt ljuvlig plats!

• Honey Boo

...länken funkar kanske inte men du kan ju gå in och söka på det på deras hemsida annars!

• Honey Boo

Ingen aning! Det stod ngt om att man fick åka linbana till stranden...vi resonerade så att vi kommer ändå inte "gå upp i tid på mornarna för att ta oss till stranden" utan vi kommer när vi kommer...så om det tar 5 min eller 25 att ta sig dit så får vi väl gå och mysa och hålla varandra i handen på vägen dit!

Tittar man på utsikten från hotellrummet, utsikt över medelhavet så verkar det helt underbart! Vi täntke göra lite småytflykter med så vi la inte huvudpunkten på stranden utan att det låg mysigt för övrigt...lugnt, fint.. lokal prägel på inredningen mm...

Det ska finnas ngt litet centrum däromkring, gångavstånd....vi har fått en "resebrychyr-informationsbok" om ställena när vi bokade....jag kan maila den till dig om du vill" man fick tillgång till den först när man betalt handpenningen, men jag har den här på datorn ngnstans!

• Honey Boo

men när jag tänker efter så fanns det restauranger, barer, ngn marknad och sådant inom gångavstånd...men det står om den i den lilla brochyren....var ett tag sedan jag läste den, får nog ta en titt i den i kväll! :)

• Honey Boo

..får inte fram hotellet, i vilken by ska det ligga?

• Honey Boo

Ja, vi bokade det som en charter. det var billigare än att boka det på "fri hand". Så tog vi större rum med havsutsikt, förstaklass på flyget mm, så blir det lite mer än en vanlig chartersemester!

• Honey Boo

19 juni, tisdag, vi gifter oss på lördagen tre dagar innan..

• Honey Boo

när ska ni åka? det beror nog på vilka hotell som finns när man ska åka dit....från vilken stad avreser ni?

• Honey Boo

Ja, det hade varit mysigt det med! Vi resonerade att vi förmodligen är helt slut efter bröllopet och kommer ligga som två hösäckar och slöa... ta ett glas vin och äta pizza unde rett parasoll, sedan gå på stranden och slöa lite till...så vi är inte så "effektiva" om man ska på bilsemester! :)

• Honey Boo

:) Det var lite detektivarbete på google som gjorde det!

• Honey Boo

anjo_73
    Jag hittade hotellet den andra vägen, det gick bra! :)

Svar på tråden Sicilien - tips?