• LydiaLinn

OK önska sig svindyrt porslin?

Är det ok att önska sig en svindyr porslinsservis? Vi drömmer om att ha Royal Copenhagen som är sååå fint... Men vet inte om gäster blir lite irriterade över att varje del kostar så mycket?

Jag var på ett bröllop där de flesta gästerna var studenter och alla var irriterade över att brudparet önskat sig porslin med guld på.

Vad tycks?

• Svar på tråden OK önska sig svindyrt porslin?
  • LydiaLinn

Många bra tips med presentkort (hade jag inte tänkt på) och att utvidga listan lite med billigare alternativ... Perfekt.

Som sagt, gäster kan gå ihop också och köpa en kopp tex. Inte alls fel. Tack!

• brud  nästa år

Den servis som jag har kostar mattallrikar mindre än kaffegodset jag tror det gör så i de flesta serviser faktiskt. Tårtassietterna brukar ju inte heller vara lika dyra. Det finns ju faktiskt lite olika priser i en servis.

Skulle jag gå på ett bröllop så skulle jag personligen inte lägga mindre än 300 kr på presenten oftast så vet man ju lite i förväg att man ska gå också. Nu förväntar jag mig inte svindyra presenter av våra gäster utan blir glad för vad som helst, det är bara hur jag själv skulle göra.

• rocketqueen

Jag tycker heller inte att 300 kr är en oöverkomlig summa för en bröllopspresent.

• M.O:s älskling

:)bara lite nyfiken... Tycker era män oxå att det känns jätteroligt att önska sig koppar å tallrikar? Inte min:)

• brud  nästa år

Ska jag var helt ärlig så bryr sig inte min blivande om vad vi önskar oss.

• Jema 26/11-2005

Naturligtvis är det OK att önska sig vad som helst.
    Däremot får man vara medveten om att det är just en önskan och att de flesta förmodligen inte köper allt för dyra saker, bara för att det står på listan.

• M.O:s älskling

Brud nästa år

hehe oki:)

• Modestie

Helt okej om man alltså inte måste köpa ett helt set med assietetter t ex, utan kan köpa en assistet för ett par hundra t ex. Men jag tycker det låter knepigt. Tänk om alla bara köper assister då eller koppar ?

• Lena+Mattias=sant

Modestie: Man kan ju lägga en lista i butiken, vissa butiker har det iaf, så att man inte får 40 assietter och inget annat. Annars kan man ju oxå ha en hemsida som sköts av någon annan som man kan kontakta och bocka av grejor allt eftersom.

• Lillamig

Jag tror inte att prisuppgiften 300 kr for en kopp ur Royal Copenhagen stammer. Det beror sa beror det saklart pa vilken serie det ar men generellt ar Royal Copenhagen mkt dyrt. For Musselmale (den klassiska vita med blatt monster) i halvblond (dvs kanterna har inte riktiga perforeringar utan ditmalade) far man betala over 1000 kr for en mattallrik, det dubbla om det ar helblond (dvs riktiga perforeringar). Svarmor hade precis sonder sina halvblonda kaffekoppar och jag har for mig att hon begarde 1200 kr for varje kopp fran forsakringsbolaget....

Sa jag skulle absolut rekommendera att ni onskar er annat an bara Royal Copenhagen.

• jagärsåkär

Ang vad m2b önskar sig: (svarar på inlägg här ovanför) min m2b uppskattar det porslin vi har nu, det är Swedish Grace. Inte jättedyrt men ändå lite extra fint. Vi vill båda ha en finservis... Men om han fick välja helt fritt skulle han önska sig en stereo eller nåt annat elektroniskt men det känns inte så kul. För mig är det bra! Men inte för gästerna tror jag... att lägga några hundra på en stereo, det blir inte en "hel" present av det. Då är porslin roligare och blir ett minne för livet fr bröllopet.

Svar på tråden OK önska sig svindyrt porslin?