• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... del 4

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en fjärde tråd på samma tema som de tidigare... nr 3 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4
  • MuffinsTönt

Förresten så tycker jag att du kan med gott samvete ta en öl till. Excel kräver det! :D

Igår var jag på restaurang, där fick vi vin både till förrätt, varmrätt OCH efterrätt. Vanligtvis brukar jag bara får till dem två första. Vi å Cremé Brulee med Passionsfruktsorbet och nåt söt vin till. *drömmer mig bort vid minnet* ABSOLUT det goaste!

• viktualia

*dreggel*

Passionsfruktsorbet... aaaaaaa VILL HA!!!

på vilken restaurang åt ni? något att rekommendera?!?

• MuffinsTönt

verkligen ngt att rekomendera. Restaurangen heter 1252. Närmaste hållplats är oliverdahlsgatan höger mot järntorget.

Super go mat där. Både förrätt som var nån tunn oxfiléskiva med sås och roccula. Varmrätt med lättgrillad tonfisk med riffpotatis(?) och balsamvinäger. Den var go men vi tyckte den kunde smakat lite mer. Tyckte den tappade lite sting efter förrätten. Men den var gó! :D

• viktualia

Muffins - förrätten hette nog carpaccio (om du vill stila)

*matnörden fnissar*

själv har jag ätit grillad kyckling och billig potatissallad med billig öl = inte något kulinariskt mästerverk men helt ok!

• MuffinsTönt

Aha! Servitrisen berättade vad det var för rätter o vad dt var för vin o så. Men jag kommer knappt ihåg vad vi åt. Bara att det var kött-rött, tonfisk-vitt och Cremé Brulee - gult. :D

Och jäkligt dyrt! Tur man har en ingenjör som tar notan. :D Det lär gå på avbetalning om jag tar den notan. :?

• viktualia

Äsch, strunta i att det var dyrt - man måste lyxa till det ibland och ni kommer väl inte ses på ett tag så då var det väl mysigt att gå och ut och äta!!

fyyyyyyyyyyy vad dåligt jag jobbar just nu... förvånad?!? någon?!? fnisssssssssssssss

• MuffinsTönt

Japp! Jag bara koncentrerade mig på vad som lät godast. Tänk att ngt som middag kan vara så mysigt och underbart. Fastän man gör det varje dag i princip.

• viktualia

Muffins - jaaa men mat är ju verkligen en riktig källa till njutning.. gissa varför jag så ofta lägger så mycket möda på att laga god mat?!?!

Synd bara att man har perioder av hysteriskt mycket jobb och annat - för då är det klart glesare med den vällagade, goda maten.

Och med det här arbetstempot lär jag inte ha tid att göra något skoj imorgon heller... *suckar lite*

• MuffinsTönt

JAg skulle vilja lära mig mkt om mat och kunna laga go mat. Som dig, Vickan. :D

Men jag har börjat lätt. Jag lär mig dessert,tårta mm. Sen när jag har behärskat det ska jag ge mig på riktig mat. Känner faktiskt jag kan grunderna nu. Får iaf alltid beröm av grabben när vi bakar. "Varför lyckas det alltid när du är med?" :?

• MuffinsTönt

Nä... Nu går jag och försöker sova. Ska ju vakna tidigt imorrn.

Ni får ha det så bra brudar! Skriv mkt för jag kommer gå in här o kolla upp er. :D

Pitt på er alla!
    :p:p

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4