• Minna78

Sömlös....

Nu ger jag upp.... Efter 4 drömmar om mitt ex ( fasen vad knepigt det känns att nämna honom som det ) ger jag upp chansen till ngn vettig sömn den här natten... Mitt egna beslut river upp känslor och smärtar på ett sätt som är helt nytt för mig. Ni må hata mig, men har älskat ngn som inte älskat tillbaka, men nu gör jag det, och det är den absoult värsta och mest maktlösa känslan nånsin... Efter 4,5 år hade vi haft det riktigt tufft ett halvår eller så, ekonomin rättade inte till sig, han fick jobb, blev av med och så där höll det på..... Datorn gick före ALLT så vi tappade väl respekten och jag blev ngn annan för jag orkade till sist inte tjat på honom.. Allt det är egentligen skitsamma för jag vet vilka sidor hos honom som fick mig att vilja bryta upp.. Nu har han varit borta i ett anat land etn månad och under tiden började jag tänka och har så mkt känslor kvar fortfarande, men när han kom hem för ett par dar sen så har han fullständigt skitit i mig.. Jag känner mig utbytt, förnedrard och självkänslan är enormt låg... Tusen frågor uppstår och man undrar om fyra och ett halvt år bara kastas bort så där, i en vindpust? Har han ngn annan, ja det har han nog, men varför är han inte ärlig med det i så fall..... Så många hjärnspöken.... Jag har alltid varit rätt strak tjej-känner mig inte sån nu.... Behöver nog faktiskt lite råd hur man tar sig förbi att förhållande och startar ngt nytt?Det låter som en klyscha men för mig är det här helt nytt... Jag är den som lekt med andras känslor, but what do you do at this side of the fence? :( Känner mig övergiven och de senaste dagarna har jag ständigt haft en känsla av att behöva spy utan att kunna göra det, ngn form av panik? Saknar honom så fruktansvärt, står verkligen ut med tanken på att han ligger i ngn annans säng just nu...........

• Svar på tråden Sömlös....
  • Rat

Jag ser inte ner på dig för att du älskat någon som inte älskat tillbaka, tro mig, jag vet vad du går igenom. kan känna igen mig själv i mycket av det du beskriver.
    Jag tror att det blir ett självhat till slut och de som inte varit i den här situationen har svårt att förstå. Jag har "kämpat" på i ett liknande förhållande i många år. Efter 4 år blev det en brytning mellan oss och vi bodde på olika håll i kanske ett halvår. han flyttade hem till sitt ex och jag träffade en annan kille, världens finaste, men..........kunde ändå inte släppa tankarna på mitt ex, fast vi hade haft ett mycket jobbigt och destruktivt förhållande. Självklart hade vi det bra på olika sätt också. Vi kunde hur som helst inte släppa taget om varandra och är fortf. tillsammans efter 15 år! För mig känns det FORTF. som om det är jag som är mest intresserad och det är jättejobbigt ibland, men det är ändå ett val jag gjort.
    Kan tyvärr inte ge dig så mycket vägledning när det gäller hur man tar sig ur sånt här. har själv försökt på olika sätt genom åren. Just för tillfälligt har vi det ganska lungt och allt "lunkar på".Vill bara att du ska veta att jag förstår och att du inte är ensam därute. Känner igen illamåendet också och svartsjukan. Fy vad vidrigt det är. Känner med dig vännen
    Stor Kram

• Joleen

Minna78:

Jag är av den tron att det inte ska göra ont att älska någon. Visst kan det vara tufft ibland och jobbigt men smärtsamt och ojämlikt: nej!

Det kommer en dag då du kan gå vidare, andas lättare, då inte tankarna kretsar kring detta hela tiden utan du kan fokusera på annat och skratta åt saker som är roliga!

Du förtjänar en man som respekterar och älskar dig, höjer dig till skyarna. Inte någon som låter dig lida!

Är det rätt så är det lätt,
    är det lätt så är det rätt!

• Rat

Joleen
    Ja det låter lätt och självklart det där..... Inte lika lätt för alla tyvärr, tror det beror mycket på hur man haft det som barn. Det går att förändra sitt beteende men det kan ta tid och kosta på mycket för vissa av oss. Självklart är vi alla värda kärlek och respekt!!!!!!!!!!

Svar på tråden Sömlös....