• ~~Dark Angel~~

Tårta i Halmstad

Är det någon som har koll på det här med tårta? Kanske har ni beställt redan?

Jag undrar vad bröllopstårtorna kostar per bit på de olika ställena och vart finns godaste tårtan? Vi skulle gärna vilja ha moussetårta. Vad kostar en sådan?

• Svar på tråden Tårta i Halmstad
  • Linum

Jag har bott i Halmstad tidigare och tyckte alltid bäst om Konditori Regnbågen. De har en väldigt duktig konditor och gör jättgoda bakverk och matbröd.

Ligger på Karl XI:s väg.

• ~~Dark Angel~~

Jo, jag känner till dem. Jag undrar vad de har för priser. De är ju ändå ett av de mest omtyckta konditorierna. Jag köpte en bildtårta där för några månader sedan men kommer inte riktigt ihåg vad jag betalade. Det brukar ju alltid kosta extra om det är bröllopstårta.

• 080513 2

Dreamcakes finns i Laholm. Jag vet att hon levererar till Halmstad.

• ~~Dark Angel~~

Jag har hört talas om dem också. Är de goda då? Har du provat?

• 080513 2

Jag har aldrig provat hennes tårtor. Hon är dock en god vän och en väldigt glad och trevlig tjej!

Ta kontakt med henne och ni kan förmodligen boka en konsultation, med lie smakprov

• ~~Dark Angel~~

Det låter ju bra. För tårtorna är ju hur fina som helst. Tack för tipset!

• Majorskan

Dreamcakes kommer att göra våran tårta , jag har provsmakat, de är mycket goda , samt fina.

• polinesso

jag tyckte dreamcakes hade rätt äckliga tårtor faktiskt... vi hade vår från tårtdesign, och det var en dröm. De var trevliga att ha att göra med, de kan göra vilka tårtor som helst, och smaken var underbar, inte så där kladdigt söta som andra kan vara. de kostade 40 kr biten tror jag.

• ~~Dark Angel~~

polinesso

Tack för ditt svar. Det är ju precis det där kladdigt söta som vi vill undvika. Vi är nu mer och mer inne på att beställa en moussetårta just för att de ofta är lite friskare i smaken. Vi får väl provsmaka. Är 40kr/bit billigt eller dyrt?

• Chapliin

Vi har också tagit vår från Dreamcakes
    Tyckte inte alls att den var söt, men så valde vi syrlig fyllning. Kan ju bero på det kanske.
    Då min man inte äter grädde och jag tycker gelatin är äckligt valde vi en mörk chokladbotten med en syrlig passionscreme. Underbart god!

• Noomi

Vi har beställd våran från Tårtdesign. Var där för ett par veckor sen och provsmakade lite olika mousser, himmelskt gott!
    Dessutom är de väldigt trevliga och tillmötesgående. Tror vi satt där i över en timme och pratade.

• polinesso

gå på provsmakning, så vet ni ju, det kostar inget och man får kaffe till, jättetrevligt! Jag kan rekommendera tårdesigns blodapelsinmousse tillsammans med vit chokladmousse.

• ~~Dark Angel~~

Jag dreglar redan!

• Noomi
    Kan även rekommendera rabarbermousse med jordgubbsbitar!
  • polinesso

regnbågen gör jättegoda tårtor, men om man vill ha den utformad helt individuellt ska man nog vända sig till en riktig tårtdesigner och inte en "vanlig" konditor. -alltså om man inte går med på en "massproducerad" tårta.

Svar på tråden Tårta i Halmstad