• Brud i Vinterhagen

Någon blivande brud från Trosa trakten?

Ska gifta mig 21 juli i Västerljungs kyrka och är lite nyfiken på andra brudpar från trakten, hur ni gör med planering osv. Trosa är litet och utbudet inte så stort så det vore kul att veta var, när, hur ni fixar ert bröllop!

• Svar på tråden Någon blivande brud från Trosa trakten?
  • blivandefruandersson08

hej bor med i trosa trakten ska gifta oss nästa år i maj har vi tänkt men tyvär inte planerat mera änn så mer än ett litet hemligt bröllop , väntar nämligen på svar från prästen om hon kan viga oss efter det planerar vi mera :)

• blivandefruandersson08

`hur långt har ni kommit?

• Brud i Vinterhagen

Hej blivandefruandersson08 är precis hem kommen från Egypten därför inget svar! Vi har kommit rätt långt med planeringen. Ska skicka ut inbjudningarna inom en vecka. Vårt beslut att gifta oss togs för mindre än en månad sedan så vi har varit tvugna att skynda på lite. Vi har redan fixat klänning, skor, ring till mig, lokal, möbler till lokal, porslin m.m. Att planera är nästan halva nöjet. Glädjer mig när jag tänker på hur fint allt ska bli och hur kul våra gäster förhoppningsvis ska ha det!
    Vilken kyrka ska ni vara i?

• blivandefruandersson08

vi har diskuterat trosa lands kyrka men inget är ännu bestämt :) för en månad sedan oj ni är bra duktiga i planeringen :)

• AochP

hej hej
    vi är ett par från stockholm som funderar på att gifta oss i Trosa.
    Har som sagt inte bestämt oss än men ska till bomans i påsk och reka lite.
    men mer än så har vi inte bestämt

vi har väl tänkt att gifta oss i början av 08 så än har vi lite tid kvar i alla fall

• Brud i Vinterhagen

AochP
    Kul om ni väljer Trosa! Jag är uppväxt här i Trosa kommun och gillar verkligen Trosa med omnejd! Bomans är ett jättefint hotell med bra service. Vi hade planer på att själva boka en bröllopssvit där men bestämde oss att spara in på den kostnaden. Men de är verkligen fina sviterna! Vi kommer att gifta oss i Västerljungs kyrka, mina föräldrar är gifta där och jag har haft alla min skolavslutningar där så det känns som "min" kyrka. Min pappa har en gård utanför Västerljung med ett stort magasin där vi ska ha bröllopsfesten. Kan gärna tipsa er om det något ni undrar över?

• AochP

Hej Brud i vinterhagen

nu har vi varit och träffad dem på bomans, så jag tror nog att det kommer bli där vi väljer att ha festen, var jätte mysigt och så.

är västerljugs ka en fin kyrka? alltid kul att ha en kyrka som man har någon anknytning till, det blir på något sätt ännu mer personligt.

har du många vänner som gift sig i trosa med omnejd eller är ni först?

har 1000 funderingar om allt från frisör till blommor etc...antar att ni har det mesta sånt på plats redan!?!

Svar på tråden Någon blivande brud från Trosa trakten?