• Pyssetroll

Enkät - Hur mkt lägger ni på en bröllopspresent?

Hur mycket tycker ni man lägger på en bröllopspresent? Hur stor skillnad gör det om det är en bekant, nära vän, släkting eller familjemedlem?

• Svar på tråden Enkät - Hur mkt lägger ni på en bröllopspresent?
  • Pyssetroll
    Kan ju börja med att svara själv! Vi brukar lägga runt en 1000 lapp om det är goda vänner eller släkt och runt en 500-700 om det är bekanta. Familj kan jag inte svara på för ingen familjemedlem har gift sig än...
  • praline

Vi brukar lägga runt 500-700 kr men sen är det ju lite beroende på vem det är. Det blir ju faktiskt en hel del man lägger för att gå på någons bröllop. Möhippa,svensexa, nya kläder kanske, men visst är det värt det, men det kostar ju.

• Pyssetroll

Jag har en tendens att alltid låta det rusa iväg när jag köper presenter. Som tur är har jag en sambo som bromsar mig innan jag tömmer kontona. Han vet att han måste ge mig en "maxgräns" om han vill äta resten av månaden.

• LidaM

När någon av mina kusiner gifte sig så 1000 kr brukar jag ge. Är det bekanta så har jag gett 500kr.

• LydiaLinn

1000 brukar det nog bli.

• Fru Cinderella

Jag lägger ca. 500kr... vilket är lite mer än vad jag egentligen har råd med, just för att det är bröllop

• lotta49

jag brukar lägga runt 1000 kr, det känns som en ok summa för min ekonomi. Nu är det ju inte så ofta någon i min närhet gifter sig men det brukar hamna någonstans där ikring.

• SagaTova

200 kr perperson, alltså 400 kr per par. om vi har råd vill säga

• jocelyn

ca 500 kr känns lagom. bäst är om man kan ihop flera och köpa något större. tycker jag alltså.

• Sara.80

Min blivande och jag brukar skulle nog hamna på 5-600 kr tillsammans tror jag. Det var dock evigheter sedan vi var på något bröllop och nu ser vi mest fram mot vårt egna .

• Lilla Li

Har bara varit på ett bröllop och då var jag fortfarande fattig student. Jag och min sambo lade 500 kr tillsammans till hans bror när de gifte sig. På möhippan hörde jag från hennes vänner att det var ungefär vad de skulle lägga, så jag gick efter det.

Skulle min bästa kompis gifta sig idag så skulle jag nog lägga ca 1000 kr på en present. Till alla förutom henne skulle jag lägga 500 kr.

• wozzgirl

Jag har nog varit snål.. De presenter vi har köpt har gått på ca 300kr. Men sen är jag väldigt duktig p åatt hitta fina saker till ett bra pris. *skyller ifrån mig*

• c_t

Jag la 2000 på min bästa vän när hon gifte sig. Men nu jobbar både jag och min m2b heltid också så då var det inga problem.
    Men mellan 500-1000 lägger vi i vanliga fall

• maka2b

Lägger ca 500 till vänner, ca 1000-2000 till nära familj och nära vänner. Lite olika beroende på vad man hittar...

Svar på tråden Enkät - Hur mkt lägger ni på en bröllopspresent?