Är det ngn mer från Onsala
Finns det ngn Onsalabrud som vill ut och röra på sig! Jag gifter mig i augusti och skulle tycka att det var kul om man kunde peppa varandra till promenader el. stavgång?? Alltid roligare när man är fler.
Finns det ngn Onsalabrud som vill ut och röra på sig! Jag gifter mig i augusti och skulle tycka att det var kul om man kunde peppa varandra till promenader el. stavgång?? Alltid roligare när man är fler.
Tycker det är jätte svårt, jag gillar inte alls sådana i stil med "Sinfonia di shiesa", sån där lite dyster och oharmonisk orgelmusik. Vill gärna ha något som låter lite glatt och positivt.
Gillade t ex Gotländsk brudmarsch, Birkalåten eller 1:a satsen ur Drottningholsmusiken. Vad den blivande gillar bäst vet jag inte riktigt än, han kunde inte vara med igår för vår dotter var sjuk så nån var tvungen att vara hemma med henne.
Hittade ni nåt som ni gillade?
Vi har bestämmt oss för "första satsen ur drottnhm" in och "festen" ut!
Satt du på första raden?
Det blir nog jätte bra! Har positiva noteringar om båda dem, men skulle gärna lyssna på både "FÖrsta satsen ur.." och "Festen" igen, de fanns inte på www.kyrkomusik.nu. (Har lyssnat igen alla där idag ) Iof kanske jag har dem på nån skiva, lånade ett gäng från biblioteket
Ja det stämmer, första raden, okammad och mysbrallor Själv då? Vilket datum gifter ni er föresten?
Samma rad
Vi gifter oss 11 augusti. Ni då?
Ja vi med Kl 14.00, först ut den dagen.
Har ni ngt tema, färg eller så?
Vårat går i ljusrosa och ljusgrått. Tycker det är svårt att hitta dukningar i dessa färger.
Hej tjejer vi är inte från onsala eller min blivande är det men jag är från Kungsbacka.....Tror vi satt på raden bakom er....
Vi ska gifta oss den 30 juni....
Kul, har ni bestämt musik?
Var bor ni ngn stanns?
Vi bor i Hammerö, vill köpa hus så småningom och då helst i onsala:)
Jag tror att det blir den traditionella ingångsmarschen eller 1:a satsen ur Drottningholsmusiken, sen till utgångs musik ska vi ha en som spelar säckpipa och trummor. Låten den ska spela är Scotland the brave och sedan kommer de spela lite på kyrktrappan efteråt också då bland annat Amazing grace. Jag har min släkt i Scotland därav säckpipa.....
Gud va fräckt!
Min arbetskompis hade några som spelade säckpipa på deras bröllop. Sedan tågade de med hela bröllopsföljet och musikerna till lokalen där de hade festen. Ca 1 km lång promenad.