• AggaP

Festlokal i/runt Växjö??

Vi ska gifta oss i december och har precis kollat upp lokaler runt om växjö. Vi vill själva ordna dricka, så det var inte lätt....
    Hade vi gift oss på sommaren hade vi absolut tagit slottsruinen med den härliga atmosfären.
    Det finns något som heter kök 11 på I11 området. Lokalen kostar 5000:- att hyra, de fixar maten, men drickat får du ta med själv. (tycker själv det var lite trist lokal) men det var väldigt nytt och fint. Försvarsgården är ett annat alternativ, bakom domkyrkan mitt i stan. De tar upp till 50 gäster om jag minns rätt. Man får ha mat och dricka själv tror jag.
    Vi har även kollat runt lammhult och värnamo, där vi till sist valde lokal för vårt bröllop.

Hoppas det blir bra, det är väldigt svårt att hitta "rätt" lokal i växjö.

• AggaP

Slottstallarna ska vara jättefint, det är dock väldigt stort, rymmer ca 300 pers om jag har förstått det rätt. Tyvärr har de också nattclub på nedervåningen (på lör och fredagar) och de gästerna använder samma toaletter som bröllopsgästerna.

Kollade upp det i veckan, så mysig lokal men...men...Är det någon annan som vet något mer om det?

Svar på tråden Festlokal i/runt Växjö??