Rådvill
Hej!
Jag är ny här, och detta är mitt första inlägg.
Jag måste säga att när jag läser inläggen just i denna kategori blir jag så imponerad av att alla är så tålmodiga och modiga!
Jag fattar inte hur ni kan fria och klara av att få nej, jag måste bara säga att jag beundrar er!
Jag och min sambo har varit tillsammans i 6 år snart, jag vill gifta mig men inte han. Tror jag. Jag tycker att mannen ska fria, det har jag sagt till honom också. Så jag har gått och väntat och väntat i typ 3 år! Nu är jag redan bitter, det känns som om han ALDRIG kommer att fria. Det har t.o.m. gått så långt att jag dragit upp det i gräl (riktigt dåligt av mig, jag vet!) vilket är uppslitande. Sist sa jag i princip att jag helt gett upp hoppet om att vi nånsin ska gifta oss, eftersom han aldrig friar.
Som om det gör saken bättre...
Jag är bara så trött, det känns som om jag är den som älskar mest. Jag tycker bara, att om han verkligen älskade mig på riktigt skulle han ha friat fö länge sen, speciellt som han VET att jag inte kommer att göra det. Jag kan absolut inte tänka mig att ha barn utan att vara gift, eller överhuvudtaget ett fortsatt liv ihop utan att vara gift.
Nu börjar jag tröttna, så jag funderar på att fråga själv, men ämnet är redan så laddat och jobbigt nu...Det känns faktiskt förnedrande att det är jag som ska behöva fråga.
Om han säger nej, har jag bestämt mig för att dra. Punkt slut. Jag tycker att jag förtjänar bättre. Eller så tror jag att det skulle vara en lämplig hämnd...
Snälla, ge mig lite tips och råd eller nåt...jag är helt rådvill. Det tar så mycket tid och energi att tänka på det här. Det känns som om inget bra nånsin kan hända i mitt liv...(Larvigt, jag vet...)