Svensexa - problem!
Jag behöver råd för hur jag skall agera i en fråga.
Min bror hörde av sig till mig idag och ville diskutera min M2b svensexa. Han + 2 andra kompisar som blivit meddelade vad som skulle hända under svensexan vill inte ställa upp på det bestman + 2 gamla kompisar planerat. "Endast förnedrings aktiviteter" som min bror uttryckte det.
Jag frågade tre andra "nya" vänner till min m2b, de sa att de hade blivit mkt besvikna om det varit deras svensexa.
För 1½ år sedan flyttade vi till en nya stad och har därför "gamla" och "nya" vänner som inte känner varandra.
De tre som planerat Svensexan har kännt min m2b i många år och de är väldigt goda vänner. Min M2b var bestman till en av killarna förra året och planerade en trevlig, festlig svensexa utan förnedring. Så det förvånar mig att de väljer att anordna något sådant.
Jag vet att min M2b kommer att bli väldigt besviken över en förnedrings- svensexa.
Vad skall jag göra? Skall jag lägga mig i och försöka påverka dem att göra något trevligare? Tanken är ju också att killarna ska ha en rolig dag tillsammans och lära känna varandra innan bröllopsfesten. Detta kommer bara splittra dem åt.........