Är carpaccio gott?
Det finns Carpaccio av oxfilé med på vår buffe. Har aldrig ätit det, är det inte typ rått kött?
Det finns Carpaccio av oxfilé med på vår buffe. Har aldrig ätit det, är det inte typ rått kött?
Mums filibabba!
Riktigt gott säger jag!
Gott och jo, det är rått kött
Åhh vad underbart gott det är!!!!! Det bara vattnar sig i munnen nu...lyckos er som ska ha det på i er buffé!
Vad kul att höra att ni åtminstone skulle vilja bli bjudna på det! Man vill ju bjuda på god mat!
Nej FY! Men jag klarar knappt av laxcarpaccio heller.. Gillar inte ra fisk/kött, varken konsistens eller smak..
Vi gjorde som sa att vi tog sadan mat som vi tyckte var god, men undvek alltför speciella saker som skaldjurstallrik (Fick det pa ett bröllop och det var manga som inte at eller var allergiska), eller sniglar... Resten fick folk äta av om de ville eller lämna kvar om det inte tyckte om det..
SLURP...det är supergott!!
Carpaccio är eg en tillagad rätt, den ska ha legat i en marinad som tex gravad lax gjort.
Men den kan lika gärna vara rå. Jag föredrar den rå - SUPERGOTT! Helst med pepparrot. Har faktiskt hemma så jag ska ta mig lite sånt ikväll...
Vi gör på lövbiff.
Jättegott med lite balsamvinäger, olivolja och lite pinjenötter...Mums!
Usch jag skulle aldrig äta rått kött av någon typ.. Men hoppas att era gäster är mer öppensinnade än vad jag är..
Ursprungligen är det rått biffkött som serveras med olja, citron och någon krydda. Idag kan det göras på vilken kött och fisk som helst, och även serveras mycket hastigt stekt. Rätten har fått sitt namn efter en italiensk 1500-talsmålare. Jag tycker det är fantastiskt gott!
Men det är just det - den är gravad!
Olja, salt och citron - där har ni alla ingredienser som behövs för att grava!
Jättegott! Känns inte alls rått på samma sätt som tex råbiff (som i och för sig är smarrigt det med, men jag kan fatta att man inte äter det).