• Snart_FruL

OT!! Så himla irriterad på CSN och Posten

Blir så sur, idag var jag inne på CSNs hemsida för jag misstänkte att något inte stod rätt till. Jag har nämligen ännu inte fått några räkningsavier från dem på mitt studielån.

Jag hade verkligen rätt att vara misstänksam enligt CSN hade de skickat ut nämnda avier den 13 januari. Men jag har ju inte fått dem.

Till saken är jag varit ganska osäker på hur det skulle bli det här året. För om man tittar på min senaste deklaration så hade jag ingen inkomst alls. Av många olika anledningar var jag tvungen att leva på min sambo. Annars hade jag kollat mycket tidigare. Sen är jag väl så naiv att jag tror att sånt här ska fungera.

Nåväl jag ringde CSN och fick då naturligtvis beskedet att jag måste betala förseningsavgiften eftersom jag inte betalat in i tid.

Men problemet är ju antagligen inte CSNs utan Postens. Hur i hela friden kan ett så viktigt brev få komma bort i hanteringen. Och jag är 110% säker på att jag inte fått det för jag är superpedantisk när det gäller brev från företag och myndigheter.

Ville bara få avreagera mig någonstans!

AAAAAGGGGGHHHHHH!

• Svar på tråden OT!! Så himla irriterad på CSN och Posten
  • Lilla Li

Men är du säker på att du ska börja betala detta året? Jag slutade nämligen plugga i september 2006 och då börjar jag inte betala tillbaka förrän i januari 2008. Sa de verkligen att de skickat fakturan till dig nu?

• Snart_FruL

Jo jag är säker... jag fick nämligen börja betala redan förra året. Min mamma var så snäll att hon gav mig pengar varje kvartal till betalningen av studielånet.

• FruÖlandstok

Usch, vet hur det är.. har råkat ut för samma sak när det gäller telia en gång. Dom är ruskigt snabbt på å lägga på dom där extra 50kr.

Men det är bara att bita i det sura äpplet då det är ens egen skyldighet att veta vad som ska betalas.. eller vad det var jag fick veta då. Man ska själv se till att man verkligen får dom där jäkla avierna. Precis som om man alltid kan har 100% koll överallt (är annars tokpedantiskt)

Numera har jag nästan allt på e-giro eller autogiro..

• FruÖlandstok

Lilla Li, lät mysko.. året efter man slutar ska man ju börja betala. Min sambo slutade i januri 2006 fick börja betala nu.

Själv har jag haft studieuppehåll så jag måste börja betala tillbaka direkt.. usch..

• Thezz

Hej!

Jobbar på Posten och CSN skickar ju inte breven rekommenderat, dvs så att du själv måste hämta ut det. Du får väl ringa och säga att du faktiskt inte fått ngt och betala in den första summan. Svårare än så kan det ju inte vara. Ibland får man bita i det sura äpplet, även om det är tråkigt.

• Snart_FruL

Jo det är väl det. Men jag tänker ändå reklamera hela händelsen till posten. Tycker ändå att jag borde få en ursäkt från dem, det är ju deras sak att se till att all post kommer fram.

• Joleen

Jag slutade plugga i juni 2005 och fick min första inbetalningsavi i januari 2006. Har betalt sedan dess!

• Snart_FruL

Jo jag vet! Jag har redan skickat in betalningen. Men jag får väl ändå lov att bli förbannad när ett företag inte gör sitt uppdrag!!!! I det här fallet har jag blivit mest förbannad på posten faktiskt.

• FruÖlandstok

Snart_FruL
    men du.. det måste fattas två brev då? Först får man ett årsbesked och sedan får man ett till med räkningarna i.

• Snart_FruL

Ja nåt årsbesked har jag ju inte heller sett röken av...

Och jag vet ju att CSN har rätt adress för jag fick ju förra årets avier som jag skulle!!

Svar på tråden OT!! Så himla irriterad på CSN och Posten