Eriksbergs Catering
Har precis gift mig och måste verkligen rekommendera Eriksbergs Catering www.eriksbergcatering.se. Fantastiskt mat och service till och med priserna var bra :). Personalen var kanon med Yvonne i spetsen.
Har precis gift mig och måste verkligen rekommendera Eriksbergs Catering www.eriksbergcatering.se. Fantastiskt mat och service till och med priserna var bra :). Personalen var kanon med Yvonne i spetsen.
Genesis: Skulle gärna ha ett band, men ekonomin säger nog stopp - får bli en DJ i stället. Dessutom kanske det blir lite trångt med ett band på nedervåningen.
16 juni ... åhh vad spännande Du måste höra av dig efteråt och berätta hur det var! Vad funderar ni på för slags meny då?
Ciceli: Vi har inte bestämt menyn ännu.
Har för mycket andra magsårs moment att oroa mig för.
Vi ska höra av oss till dom i vecka och bestämma menyn tänkte jag.
Vi tänkte trycka in ett tremanna band på övervåningen i lilla rummet.
Vart ska ni gifta er?
Mmm, magsårs-moment .... förstår precis vad du menar.
Stressade ihjäl mig länge för det här med brudklänningen. Men nu är det ordnat - hittade till slut min drömklänning, och det var en sån otrolig lättnad!
Lilla rummet på övervåningen .... hade glömt bort det. Kan ju bli perfekt för ett live-band - vad kul!
Vi gifter oss i Maria Magdalena kyrka, på Södermalm. Hade prel.bokat tre lokaler på Söder, men valet föll alltså till slut på Eriksberg på Östermalm. Vi har bokat en buss som transporterar gästerna. På vägen bjuds de på sightseeing genom Sthlm och ett glas mousserande
Vi kommer att promenera från Engelbrektskyrkan till Eriksberg.
Jag hade sån tur med klänningen.
Var ute i oktober och tittade på rea tillsammans med min tärna.
Tillsist hittade jag min klänning som tyvärr inte var på rea. Men fräck som jag var så sa jag till ägarinnan att jag tar den om jag får den för reapriset 50%. Efter lite tvekande gick hon med på det. Tur för mig för jag ville inte spräcka budgeten.
Nu har jag bokat in ett möte med Eriksberg, pratade med Eva igår och oj vilken trevlig person
Ni som har/ska ha middag hos dom, hur har ni gjort med dekorationer typ blommor och ljus?
Vi ska dit i morgon! Ska bli jättespännande.
Senaste gången vi var där var strax innan jul. Då for vi runt som galningar och kollade in en massa olika lokaler, så det ska bli spännande att komma dit nu när vi bokat.
Tror att vi kommer att se oss omkring med helt andra ögon. Vi ska diskutera menyn, drycker och en massa andra detaljer. Återkommer!
Ciceli
Berätta, hur gick det?
Det kändes kanonbra - helt rätt! Jättekul att se lokalen i tidig vårskrud, tror det kommer vara helt underbart på sommaren.
Pratade både med Eva och Yvonne. Vi diskuterade menyn, (kommer att få fler menyförslag+dryckesförslag per mejl) bordsplacering, bordsdekorationer, blommor, DJ, brudskål tårta, vickning och mycket mer. Var där i nästan en timme.
I maj/juni ska vi få provsmaka maten
Allt kändes verkligen super, och jag blev än mer övertygad om att vi valt rätt lokal. Stilren och elegant, men ändå mysig och med "hemkänsla"!
Vad kul
Vad ska ni ha för blommor o dekorationer?
Så långt har vi inte kommit än
Jag blev mest glad och överraskad av att Eva och Yvonne undrade vad för slags brudbukett jag skulle ha - så att de kunde matcha blommorna på bordet. Trodde att de hade några standardvarianter, men Eva sade att i bland ringde de även floristen och stämnde av - gulligt!
Vi är inne på olivgrönt färgtema, med vitt och silver som inslag. Vill gärna ha en stilren, men enkel brudbukett, rosor och kallor kanske.
Bordsdekorationerna tänkte jag förmodligen överlåta till våra två toastmadames. En är riktigt pysslig, vilket jag inte är - så hon får gärna överraska oss.
Ok så blommorna på borden ingår?
Vad kul att dom verkar så trevliga
Ska bli kul att få träffa dom sen, känns som att med sådan personal så kan inget gå fel.
Nu har även jag varit där och tittat, och oj vad nöjd jag var när jag gick hem.
Träffade Eva och hon var verkligen super trevlig, lokalerna var jättefina.
Så nu väntar jag på olika menyförslag via mailen.
Ska bli så kul att ha festen där
Vad kul, det blir säkert hur bra som helst! Lokalerna är ju jättefina. Tyvärr så har vårt bröllop framflyttat, så vi har avbokat.
Men skriv gärna och berätta hur allt fortlöper. När gifter ni er?