• Mrs.K

Han har friat! *skrattar*

Vi gifter oss 19:e Maj, bokade kyrkan i januari, skickade inbjudningarna i februari, hade OSA förra veckan och planeringen är i full gång.Dvs vi är helt överrens om att vi ska gifta oss och när vi ska göra det :)

Så igår kväll, utan förvarning,snodde sambon åt sig min förlovningsring, gick ner på knä och frågade "Vill du gifta dig med mig?" Självklart svarar jag "ja... men det har vi ju redan tagit ett gemensamt beslut om sen länge...." å skrattar. Varpå han reser sig och säger "Ja visst har vi det, men nu kan du inte komma och klaga på att jag aldrig gick ner på knä och friade till dig!"

*skrattar* Å han har ju heeeelt rätt! Jag skulle garanterat pika nån gång då och då under vårt framtida gemensamma liv att "Jag fick aldrig se honom på knä och höra honom fria ordentligt..." Å nu kommer jag inte kunna klaga på det i alla fall ;)

• Svar på tråden Han har friat! *skrattar*
  • Karis Annelie

hihi va söt kille du har :D
    Väntar på nåt liknande härhemma, vi är överens och så, men man vill ändå ha det där minnet... jag har sagt åt han att jag vill det så det kommer väl. Vi har dock inte bestämt datum och sånt än så han har tid på sig :)

• Vintersaga08

Jätte grattis till er båda! Vad kul att han faktiskt tänkte på att gå ner på ett knä också!!

• FruÖlandstok

Haha Mrs.K
    skrev precis i en annan tråd om detta.. om att jag fortfarande tekniskt väntar på ett frieri (vi planerar för fullt).. hihi.. ska kanske lämna denna tråd öppen i fönstret så han läser den..

söt karl! :)

• Berner

När mannen till en vän till mig friade satt de och åt och tittade på tv. Hon uppfattade aldrig själva frieriet utan han fick fråga en gång till
    -"Men. xx , jag friade just till dig, vill du eller vill du inte?" De är lyckligt gifta idag och det freriet glömmer de aldrig.Frågan är om tillfället inte var så lyckat eller?

• Karis Annelie

Min bror var sååå söt när han fick veta att sambon blivit gravid. De var redan förlovade men hade pratat om att gifta sig längre fram nån gång. Hon ringde honom på jobbet och sa "jag är med barn, doktorn bekräftade just det". Marcus (bror) gick direkt till chefen, tog ledigt resten av dan, åkte till blomsterhandel, kom hem med ett fång rosor och gick ned på knä :)
    Supersött och väldigt oplanerat.
    De tänkte hinna gifta sig innan bebis kom, men ekonomin gjorde att de fick vänta. det blev vigsel kombinerat med dop istället. Superfint och väldigt mysigt.

• RUMaria

Grattis!
    Visst är det fint när man får "hela kittet"!
    Min blivande hade förberett allt så fint hemma- lagat middag, rosor, levande ljus överallt, champagne- när jag kom hem efter en skitdag på jobbet (han hade semester!)gick jag in i detta- han gick ned på knä och "popped the question". Det var underbart!

• Berner

Min man ställde sig upp i matsalen på det gasthof i Österrike där vi befann oss och började hålla tal som han sedan avslutade med att gå ner på knä och fria.
    Jag blev så överraskad att jag bara stod stum och värdinnan som är svenska rusade ut och hämtade champanie. Vad svarar du då, frågade hon.7 veckor senare gifte vi oss hemma i trädgården.

• Mrs.K

Tack alla ;)

Måste säga att jag faktiskt är riktigt imponerad av att han tänkte på en sån detalj! Personligen så hade jag inte reflekterat över det så mycket, det var ju ett gemensamt beslut och SÅ gammeldags är jag inte att jag verkligen måste ha ett regelrätt frieri på knä av honom ;) *skrattar*

Livet är härligt ibland! :)

Ölandstok : Hehe, ja lämna det öppet så din blivande fattar att det är dags för honom också ;)

• A:s wife

Mrs.K
    Haha, det var lika för oss. vi bestämde allting gemensamt, men min kille ville fria ändå, "för att ha gjort det". så på kvällen efter vi bokat kyrka och allt, hade han köpt champagne och gick ner på knä. det var gulligt!

• Yllo

Smart kille du har TS

Min man friade aldrig till mig.. så nu när vi väl är gifta så pikar jag nog honom lite nu och då ang avsaknaden av frieriet.. Vem vet.. han kanske friar i efterhand om jag pikar tillräckligt

• FruÖlandstok

Mrs.K
    haha visade honom tråden å han gick ner på knä direkt.. ;) vet inte om det räknas som ett regelrätt frieri direkt..

• lønborg

Vi var på semester i Grand Canyon och då när jag minst anade det satt sig min älskling ner på knä och friade. Jag blev alldeles paff. Självklart svarade jag JA.. romantiskt , tyckte jag att det var. Senare på kvällen myste vi framför elden vi gjort och åt en god middag vid tältet..

• sera

aaaaw =/ va gulligt allt låter..tror inte ja fåt nåt sånt sött..vi har pratat om att ingen har friat på riktigt flera gånger å ja orkar inte pressa fram en handling från min obotliga o-romantiker till man..å jag vill inte hahah =) men på pingstafton bör det av ändå! lycka till allihop! godnatt

• Coornet

Vi är förlovade och ska giftas oss nästa sommar :)

Min m2b har sagt flera gånger att han inte vill börja planera förrän någon av oss har friat, men inget frieri har kommit och nu är planeringen i gång.
    Förra veckan sa han dock att så länge någon av oss friade innan vi gifter oss på bröllopsdagen så var han nöjd.

Han till och med sa för en stund sedan att han tyckte de skulle bli kul att planera men tyckte att de var lite tidigt ännu :D

• Mrs.K

Ölandstok: Nja, han får nog göra om det utan påminnelse via BT också tycker jag ;)

Coornet: Låter nästan som han hintar till dig att det är du som ska fria till honom och inte vice versa :)

• Coornet

Mrs. K:

Jo så kanske det är. Väntar nog tills nästa vår, har det inte kommit något frieri då så får vl jag slå slag i saken :)

(gifter oss ju inte förrän aug 08)

Svar på tråden Han har friat! *skrattar*