• johey

sten - på vilken ring?!

Hejsan!

Jag behöver lite ring-hjälp! Ska snart förlova mig, vi har börjat titta på ringar. Det finns ju ringar med en liten diamant och ringar utan. "Ska" förlovningsringen vara utan sten och vigselringen med sten - eller ska det vara tvärtom? Självklart får man ju göra som man vill egentligen, men skulle ändå vilja ha några bra svar på detta!
    Tackar på förhand!

• Svar på tråden sten - på vilken ring?!
  • Pumpalot

I Sverige är det vanligast att man har förlovningsringar utan stenar. Då får också både kvinnan och mannen en ring. Vid vigseln får kvinnan en ring med sten.

I andra länder, t.ex. USA och England är det bara kvinnan som får en ring vid förlovningen, då oftast med en sten.
    Vid vigseln brukar man få varsin ring utan stenar.

• 26maj2007

när ni nu tittar ut förlovningsring titta då även ut vigselring.

för då ser du vad som passar ihop.

både bredd, höjd på ringarna och hur det blir med stenar.

• Joleen

Jag kommer ha briljanter i båda ringarna och min m2b kommer också att ha två ringar.

• Anna84

när min man friade så hade han köpt en ring utan att jag visste om det (och ett halv år innan kan tilläggas, bra på att hålla hemlisar) och han köpte en enstens ring till mig, det var bara jag som fick en förlovningsring, och sen byte vi ringar på bröllopsdagen. Det var en del som reagerade på att det bara var jag som fick en ring. Men så ville vi ha det. Min man ville ha det så, det var hans dröm sedan länge att fria på det sättet.

Kram

• Fru Cinderella

Jag har stenar i både förlovnings och vigselring.

• Pumpalot

Kan tillägga att när man man friade var det med en solitärring. Och sen vid vigseln valde jag en ring med små, små diamaner i.
    Så jag har stenar i båda.

• ninasl

min förlovningsring har stenar i sig, och jag väljer att ha en slät vigselring för det blir för mycket med stenar på den också, men om det hade passat hade jag haft på bägge. Det spelar ju inte så stor roll egentligen, bara man trivs med maken och ringen så har det mindre betydelse om man gjorde "rätt". Min m2b kommer bara att ha en vigselring.

• discodivan

det vimlar av stenar på alla mina ringar

• ~L8~

Jag har en slät förlovningsring. Men jag vill ha en sten i den, så jag ska gå till någon guldsmed och se vad de kan göra i efterhand...

• 20071231

Precis som ~L8~ ska jag sätta stenar i förlovningsringen i efterhand, då den från början var slät. Vigselringen kommer också att ha ett gäng diamanter...

• sjölejon

Vi förlovar oss inte utan gifter oss oförlovade. Jag kommer ändå att ha två ringar, men får båda vid vigseln. Först hade jag tänkt ha båda ringarna utan stenar, men nu blir det nog två små, små stenar på den ena.
    Tycker att för mycket stenar är riktigt fult!

• Diamond Girl

Vi har inte förlovat oss än men jag ska ha stenar på bägge ringarna. Men hur kommer det sig att männen inte har någon ring med sten/stenar? Surfade på nätet och såg att det fanns herringar för bröllop med stenar i. Är det för feminint för oss här uppe i norden eller?

• 26maj2007

Diamond Girl

min blivande ska faktiskt ha 3x0,04 congacsfärgade briljanger i sin vigselring. Hans vigselring kommer att bestå av två ringar där en stav kommer att hålla ihop båda ringarna. på staven ska stenarna sita.

Svar på tråden sten - på vilken ring?!