• Lysande

Ont i fingret och upp i handen av ringen... :(

Jag har haft min ring i drygt en vecka nu och jag har så ont i fingret av den. Det värker upp i handen och jag har svårt att greppa saker och på morgnarna är det som värst. Jag har nu börjat ta av mig ringen på natten för fingrarna svullnar så då, men det hjälper inte. På eftermiddagen är det lite bättre, men jag trodde verkligen att detta skulle försvinna och att jag bara var ovan.

Jag har en ganska bred ring, 5mm, och jag undrar om det är någon nerv som hamnar i kläm. Jag undrar om det hjälper ifall jag förstorar ringen lite? På dagen får jag av ringen utan problem, men den sitter ganska tajt så det är inte jättelätt att snurra på den och på morgonen får jag knappt av den alls om jag haft den på mig på natten.

Någon som varit med om liknande och tror ni att det hjälper att förstora den? Det känns verkligen jätte tråkigt om jag inte kommer kunna använda den...eller det är ju inget alternativ men ändå... :(

• Svar på tråden Ont i fingret och upp i handen av ringen... :(
  • discodivan

ja det borde absolut hjälpa att knacka ut den lite

• NuÄrDetDags (snart Mrs. 170307)

Oj då, jag tror också att den är för liten om du inte kan snurra på den resp. ta av den när du vill. Kanske verkligen klämmer ihop en nerv någonstans.

Om det är en slät ring är det säkert inget problem att göra den lite större och så hiskeligt dyrt tror jag inte heller att det är. Så kan du ju i alla fall inte ha det...

• FruÖlandstok

Jag har samma problem med min ring.. då har jag en ring som inte är så tajt. Den är lätt att ta av. Men jag har dålig blodcirkulation i händerna så jag har bara kopplat det till det, men det kan ju vara något helt annat. Jag har insett att har jag den på höger hand så är det inga problem. Använder aldrig ringar annars.

Med andra ord har jag en som är större men har ändå samma problem som dig så det vore ju tråkigt om problemet kvarstår om du tar ut den. Finns ingen annan ring du kan testa med?

I och med detta så använder jag endast min ring om dagarna, samt tar av mig den om det känns för mkt. Beror lite på dagsformen.

• Lysande

Jag har haft en ring på samma finger tidigare och det var inga problem. Det var iof en tredelad ring som sitter ihop och den använde jag i flera år.

Jag ringde precis till guldaffären och pratade med dem, men hon som jobbar där är så spydig. Jag berättade vad som hänt och hon svarade bara surt att det är ju bara du som kan avgöra om ringen är för liten....dessutom så när vi beställde ringarna så hade de så dåligt med provringar så för min kille hade dem inte så att han kunde prova vilket gjorde att hon i affären bestämde vilken ring han skulle ta. Den blev så klart förstor och även om justeringen bara kostar 150kr och egentligen inte är något att bråka om, så tycker jag ändå att de ska stå för hans kostnad, så jag pratade med henne om det och då svarade hon lika spydigt tilbaka att "Ja, det kan vi ju vara lite generösa och stå för"...ooää!! Kvinna!!

Varför kan man inte vara lite serviceminded och vara lite trevlig?

Jaja, jag får lämna i ringarna och så får vi vara utan dem i en vecka ;(

• discodivan

självklart ska de stå för att fixa till ringarna, ni har beställt dom där o då ansvarar de för att se till att det är rätt stl ni provar ut

k*rring

• Lysande

Min ring har ju jag valt med hjälp av deras provringar, men hon har ju sagt vilken hon tyckte. Tyvärr så var hon inte så hjälpsam som man hade önskat när man står där förvirrad och inte vet hur de ska sitta och kännas. De borde ju på något sätt vara ltie mer insatta än vi eftersom att de jobbar med detta hela dagarna...är kanske hård nu...

• discodivan

det är absolut hennes jobb att se till att du får rätt stl

Svar på tråden Ont i fingret och upp i handen av ringen... :(