• Pumpalot

gelenaglar - vill ta bort!

gjorde gele-naglar i samband med mitt bröllop. Hur får man bort dom? Måste man verkligen gå tillbaka till salongen?

• Svar på tråden gelenaglar - vill ta bort!
  • silvera

Jag hade gelénaglar på mitt bröllop. Jag fick veta att man ska rugga upp ytan ordentligt med fil, och sedan sitta i aceton. Sedan fila och rugga upp igen, och mer aceton.

• c_t

För guds skull ta INTE bort dom själv! Du kan skada nageln rejält. Gå till salongen och ta bort dom.

• Zionezze

Jag jobbar som nagelskulptris och använder mig av gelé när jag förlänger naglar på mina kunder. Å man ska absolut inte bända eller på något sätt bryta loss gelen från naglarna, eftersom det kan skada den egna nageln väldigt mycket, och gör mycket ont. Det fungerar inte heller med aceton eller annan lösningsmedel på gele, det är bara akryl som det fungerar på.
    Det absolut bästa är ju så klart att gå tillbaka till salongen och ta bort dem där, en del salonger låter en göra det gratis och en del andra tar ofta en väldigt låg summa för att göra det.
    Om man nu absolut inte vill går tillbaka till salongen, utan vill försöka själv, så får man fila och åter fila på nagelns ovansida. Ta det väldigt väldigt försiktigt så att du inte skadar din egen nagel, när det börjar brännas i nageln vet du att du tagit i för mycket... Avsluta det hela med att polera nagelns yta med en mycket mild fil eller bufferblock, håll sedan naglarna kortklippta och lackade i ett par veckor!

• brudivinter?

Fila bort sealern (översta lagret) från nageln ordentligt lägg aceton på en bomullstuss ,lägg folie runttussen och fingret..låt verka ca en halvtimme och kolla hur det ser ut fila bort det mjuka och lägg tillbaka tussen tills allt är bort..Men jag rekommnderar ändå dig att gå till salongen du gjort naglarna på..
    Jobbar själv med naglar och gele..

• Swing

Som jag skrivit här förr i likadana trådar tycker jag det är ganska häpnadsväckande när folk som fått naglar gjorda inte verkar ha fått någon information om hur dom ska eller bör göra för att ta bort dom!!!

• blandis

Helt ärligt om man jobbar med naglar så vet man väl att aceton INTE INTE INTE ta bort gele naglar.

• Pumpalot

har nu bokat tid för att ta bort dom på salong. 350kr skulle det kalaset gå på.
    Nästa gång blire acryl..

• nybrud07

jag jobbar som nagelterapeut och använder en gelé som är upplösningsbar. det finns två typer av nagelgelér, de som går att lösa upp och de som måste filas bort. Jag använder mig av båda. För bästa resultat bör upplösning ske med en speciellt anpassad vätska då aceton är extra uttorkande. Upplösningen tar mellan 10 till 30 min beroende på hur många lager som applicerats.

• Pumpalot

ngn som vet ngt ställe i sthlm som tar mindre än 350kr för att ta bort naglar? känns så jävla onödigt :(

• Lilla jag...

hejsan. jag har haft gelenaglar vid flera tillfällen och dessa tas bart genom att använda sig av lösnagellösning som någon skrev tidigare. man behöver absolut inte gå till en salong och ta bort dom.

lycka till :)

• Lilla jag...

fast är det som nybrud07 skrev så hade jag i så fall dom som löser upp sig

• Pumpalot

Lilla jag...man kanske kan testa iaf. Känns faktiskt dyrt att slänga ut 350kr för att ta bort dom, det borde man bli informerad om när man sätter dig dom. typ "det kostar 600, och sen 350 när du ska ta bort dom" :(

• Lilla jag...

klart du kan testa.men var nogran emd att ta just nagellösningsmedel. absolut ingen aceton för det är inte så bra för naglarna och nagelbanden. när du sedan tagit bort dom så ta någon nagelolja och olja in naglarna med så dom får lite näring.
    tjejen som gjorde mina höll på med depentprodukter så jag skulle rekomendera dessa efetrsom jag inte har någon kunskap om övriga märken.

• Pumpalot

Lilla jag... tack, ska ge mig ut på jakt efter jobbet idag!

• Lilla jag...

gör så du. lycka till :D

• Lilla jag...

föresten, så du slipper leta så länge. kolla kicks eller åhlens. hm brukar också ha vissa saker men inte allt. :)

Svar på tråden gelenaglar - vill ta bort!