• Pumpalot

gelenaglar - vill ta bort!

gjorde gele-naglar i samband med mitt bröllop. Hur får man bort dom? Måste man verkligen gå tillbaka till salongen?

• Svar på tråden gelenaglar - vill ta bort!
  • silvera

Jag hade gelénaglar på mitt bröllop. Jag fick veta att man ska rugga upp ytan ordentligt med fil, och sedan sitta i aceton. Sedan fila och rugga upp igen, och mer aceton.

• c_t

För guds skull ta INTE bort dom själv! Du kan skada nageln rejält. Gå till salongen och ta bort dom.

• Zionezze

Jag jobbar som nagelskulptris och använder mig av gelé när jag förlänger naglar på mina kunder. Å man ska absolut inte bända eller på något sätt bryta loss gelen från naglarna, eftersom det kan skada den egna nageln väldigt mycket, och gör mycket ont. Det fungerar inte heller med aceton eller annan lösningsmedel på gele, det är bara akryl som det fungerar på.
    Det absolut bästa är ju så klart att gå tillbaka till salongen och ta bort dem där, en del salonger låter en göra det gratis och en del andra tar ofta en väldigt låg summa för att göra det.
    Om man nu absolut inte vill går tillbaka till salongen, utan vill försöka själv, så får man fila och åter fila på nagelns ovansida. Ta det väldigt väldigt försiktigt så att du inte skadar din egen nagel, när det börjar brännas i nageln vet du att du tagit i för mycket... Avsluta det hela med att polera nagelns yta med en mycket mild fil eller bufferblock, håll sedan naglarna kortklippta och lackade i ett par veckor!

• brudivinter?

Fila bort sealern (översta lagret) från nageln ordentligt lägg aceton på en bomullstuss ,lägg folie runttussen och fingret..låt verka ca en halvtimme och kolla hur det ser ut fila bort det mjuka och lägg tillbaka tussen tills allt är bort..Men jag rekommnderar ändå dig att gå till salongen du gjort naglarna på..
    Jobbar själv med naglar och gele..

• Swing