gelenaglar - vill ta bort!
gjorde gele-naglar i samband med mitt bröllop. Hur får man bort dom? Måste man verkligen gå tillbaka till salongen?
gjorde gele-naglar i samband med mitt bröllop. Hur får man bort dom? Måste man verkligen gå tillbaka till salongen?
ingen som vet? :(
Hmmm, jag hade akrylnaglar för många år sen. Satt i acetonbad i flera timmar för att få bort dessa, men det kanske är enklare med gelenaglar?
Vet inte med gelenaglar. Jag hade vanliga lösnaglar när vi gifte oss. Sådan man sätter på själv. De fick jag ta bort genom att sitta med händerna i Aceton i 20 minuter och sedan kladda och doppa om och om igen tills de var borta. kanske det fugnerar på dina med?
jag har fått för mig att det är enklare med acryl än gele.
Känns så onödigt att betala för att ta bort dom :(
Nej, du behöver inte fara på salongen. Dels kan du använda aceton, men det tar nog rätt lång tid innan det löser upp dem. Men det finns oxå lösnagel-lösare, den är bättre. Badda in en bomullstuss ordentligt och linda den runt fingret. Du kan sätta en liten foliebit runt så hålls den fast. Då tar det inte riktigt lika länge.
ok tack! då ska jag leta efter sånt där lösningsmedel!
Mina naglar lossnade bitvis och föll av! Jag såg inte klok ut i några veckor. Fick bända loss vissa bitar... resten väntade jag ut. Då skulle man känt till era knep! *bannar mig att jag inte frågade här - alltid får man svar på bt..*
Gele nagalar går inte att lösa upp med aceton bara acryl.
Gele måste filas. Det finns inget som tar bort gele bara måste filas det bästa är att göra det på salong.
Jag tog bort mina på salong.
blandis vad kostade det?
exakt, gele naglar måste filas ner och det kan ibland bli så att man filar på den egna nageln och det gör *aj-aj*
gå till en salong för att bända bort lösnaglar är aldrig bra!!
i värsta fall tar det flera månader tills dina egna naglar är bra igen.
acryl och glas fiber går att ta bort med aceton i folie bit..