Bröllop. . . men ingen fest!?
Hejsan!
Jag och min sambo/fästman planerar att gifta oss nu i augusti. . saken är den att vi har köpt lägenhet (som också ska inredas), fått barn och planerar en 60-årsresa till min pappa. .(dvs det blir lite knackigt ekonomiskt) MEN, vill ändå gifta oss nu i sommar och funderar nu på att ha vigseln i kyrkan (med alla släktingar och vänner) men sedan inte ha ngn fest. . . utan kanske bara bjuder ut de allra närmaste på fin middag på tex ett hotell där vi sedan tillbringar bröllopsnatten. .
Nu frågar jag er; skulle ni tycka att det var konstigt/snålt/trist att bli bjudna på endast vigselakten? Det känns ju som om det kanske kan bli lite abrupt slut liksom; tack å hej, över på en halvtimme. . Man kan ju skåla i Champagne efteråt, men kan man göra ngt annat som inte kostar ( så mkt i alla fall)? Finns det ngt man kan göra för att det inte ska bli så rumphugget?
Vi har båda kommit fram till att sååååå viktigt känns det inte med värstingmiddag i flådig lokal och hela fadderullan för att vi ska belåna oss upp över öronen. .
Det här blev ett rörigt och svammligt, men jag hoppas ni förstår vad jag menar trots allt?