• lusen79

Tips på kidnappning till möhippa!

Är det någon på BT som har något tips på en rolig kidnappning till min bästis möhippa? Skulle vara roligt att "lura" henne på nått sätt.. men hur?!
    Hon jobbar i butik om det kan vara något att hitta på något med?!?!

Någon som har tips?! :)

• Svar på tråden Tips på kidnappning till möhippa!
  • Lady o Lufsen

Nej, usch...det här påminner mig om en kidnappning som jag var med om en gång...

Hon jobbade i butik och hennes chef och arbetskamrater var med på det hela. En man hämtade in henne på kontoret eftersom hon påstods ha stulit en limpa...hon fick sitta en stund själv inne på kontoret innan vi alla hoppade fram...kan ni tänka er vad hemskt att tänka ut ett försvarstal över en limpa som man aldrig ens har varit i närheten av- usch!

Hon fick ialla fall en slöja på sig och en skylt över bröstet med texten:"Fortfarande på fri fot", fick sitta i kassan och ta emot alla kunder den första kvarten innan vi släpade iväg henne

• PennyJenny

Ni kan ju leja någon som kommer in och absolut vill se på en sak/plagg i dagsljus om det är en sådan butik. Och då kan ni hoppa fram.

• Mrs.K

en bekantsbekant vart hämtad på jobbet (kontorslandskap) Det kom in en kille i vit uniform, musik till En officer och en Gentleman spelades och hon vart upplockad i hans armar och helt sonika utburen från kontoret.

• lusen79

haha det där med limpan var ju skoj.. fast säkert inte för henne just då ;)
    Min vän jobbar hos en optiker och säljer glasögon/linser, har funderat på att skicka in någon "jobbig kund" upprepade gånger.. men jag vill ha nått roligt!!

Fler som har tips?! :)

• jojo02

en kompis berättade hur de gjorde för en tjej som skulle gifta sig. De bara kidnappade henne från jobbet, hon trode hon skulle jobba en lördag, hennes chef hade ringt in henne extra och efter en timme eller så dök kompisarna upp och tog med henne därifrån. det skulle vara en kul kidnappning. skulle inte vilja vara med om "limpan".
    Lycka till

• vixen not a tramp

Be butiken som fixar kläderna ringa och be henne komma en viss tid för att bla bla måste fixas på/med klänningen.

• vixen not a tramp

Lady o Lufsen
    Den var inte skoj!

• vixen not a tramp

Mrs.K
    Ja tack till en sådan kidnappning!

• Lady o Lufsen

Skicka in en man som klagar på att hans nyinköpta glasögon är dåliga... Hon upptäcker att det inte finnas något glas i bågarna och "kunden" ska då enträget påstå att det finns det visst!!!
    Kommer hon då att vilja hämta sin chef eller arbetskamrat??
    När hon går bak för att hämta chefen så går ni in i butiken och står där när hon kommer tillbaka...kanske??

Lycka till!

• Lady o Lufsen

Mia.Maria
    Nä...det var därför jag skrev "usch"...två gånger till o med.
    Ibland får man ju inte bestämma något och det här var en sådan gång

• Lady o Lufsen

Mia.maria:
    Fast jag kan tillägga att det är både preskiberat och MYCKET skoj idag- med lite perspektiv och självdistans så fixar man ju det mesta...

• vixen not a tramp

Nej, det blir alltid bäst när man själv får bestämma mest!

Humor är ju lite olika från person till person, vissa har råare än andra...

• lusen79

kul idé att skicka in någon som inte har några glas i sina bågar.. haha!

Fler tips tack!!

Jag har världens roligaste kidnappning, men den känner min kompis till!! Tyvärr.. så jag har idétorka!!
    Vi känner varandra så väl så det är så svårt att lura henne tror jag!
    Men nått med jobbet kan hon nog gå på :)

• Majsan_älskar_Martin

Min kompis jobbar på ikea så vi lade oss i en av sängarna med skumpa och så fick de kalla på henne i högtalarna. Ikeas kunder på sängavdelningen stirrade vill jag lova...

• lusen79

Det lät roligt.. tyvärr så jobbar hon ju inte på Ikea.. :(

Möhippan är redan planerad.. det är bara kidnappningen som är svår.. gärna fler roliga ideér!! Tack!!

Svar på tråden Tips på kidnappning till möhippa!