• Cessla

Hur testa parfym?

Jag läste någonstans att när man testar en ny parfym så ska man testa den på sig själv (vilket är självklart för mig) och att man sen ska vänta en viss tid och sedan smaka (typ slicka ) där man sprutade på parfymen. Om det då smakar dåligt och beskt så passar man inte i doften menade alltås den här personen. Stämmer detta? Jag har aldrig hört talas om det förut?

Kunde förstås inte låta blir att testa ändå idag när jag var på Åhlens och testade en ny parfym Tyckte den luktade jättegott men inte smakade det speciellt gott ändå

• Svar på tråden Hur testa parfym?
  • vixen not a tramp

Jag har oxå hört att man ska smaka!

Om man testar många olika så är det bra att ha kaffebönor med sig i en påse att lukta på, det rensar doftsinnet.

• Cessla

Ja kaffetipset har jag också hört. På Åhlens har de ju burkar med kaffeböner utplacerade så de brukar jag lukta i mellan dofterna.

Men har du testat smaka nån gång? Funkar det på dig? Kan inte förstå hur parfymen kan smaka gott?

• rocketqueen

Har också hört talas om det men det tycker jag är bull! Ingen parfym smakar gott...eller så är det jag som BARA har provat parfymer som inte passar mig. Nä, men tror att om du gillar parfymen på dig, så passar den dig.

Som Mia.Maria skriver, kaffebönor är kanon.

• Cessla

Tack för era svar!

Jag tror också att jag struntar i smaktestet och frågar pojkvännen istället. Det är ju ändå viktigast att han gillar den och inte att den smakar bra

• rocketqueen

Haha! Du kanske kan köpa någon parfym med smak och slå två flugor i en smäll? :D

• Cessla

Ja! Det är onekligen en bra idé och det tror jag han skulle gilla

• jocelyn

Alltså hehe....det låter lite obehagligt.
    Nä jag tror på den gamla hederliga metoden att prova en parfym åt gången, på sig själv såklart och se till så man inte har använt nåt parfymerat innan, typ stark duschkräm eller annan parfym. Det bästa är ju när man kan få miniprover så man kan testa doften i flera dagar, då blir det en rättvisare bedömning.

• Dallas

Ja man ska smaka på parfymen, gott smakar det väl inte.... men när man testat en parfym så brukar det smaka mindre illa om man passar i den .
    När man testar på t ex armen ska man inte gnugga efter man duttat på parfymen

Svar på tråden Hur testa parfym?