Inlägg från: Blueberry pie |Visa alla inlägg
  • Blueberry pie

betala för sex

Jag betalar mina p-piller själv. Jag åt p-piller när jag var singel också, delvis för att slippa mina monster-menssmärtor, så för min del är det ingen större deal att betala dem. Vi snackar typ 160 spänn i kvartalet så det rör sig inte om någon monstersumma direkt. Dessutom har han bil och inte jag (vi bor inte ihop) så för att vi överhuvudtaget skall kunna bonka och utnyttja p-pillren till max måste han ta bilen till mig. Och den bensinen kostar nog mer än pillren.

• Blueberry pie

Alltså, andemeningen i CareBears inlägg var väl (även om han i sitt inlägg hade svårt att sig borta från könsstereotypa floskler) att man i många par visst kan se p-piller som en av de gemensamma kostnader som delas på ett för båda parter rättvist sätt.

Upplever man som kvinna att det känns orättvist att behöva stå för denna kostnad kanske det kan bero på att sådana utlägg endast är en liten del av ett större system där den ena parten tvingas bidra med en oskäligt stor del av de gemensamma kostnaderna. Då kanske det är läge att ta ett snack med sin partner i största allmänhet istället för att hänga upp sig på en enstaka, inte alltför omfattande utgift.

Svar på tråden betala för sex