• Vanilj

Alternativ till vispgrädde till kladdkaka

Tänkte bara en kladdkaka till efterrätt imorgon. Oftast serverar man ju vispgrädde till. Ska baka en smalare variant av kaka och vill gärna försöka få till ett lite smalare alternativ till grädden, alt om man kan blanda den med något.

Alla förslag tas tacksamt emot!

Trevlig helg!

• Svar på tråden Alternativ till vispgrädde till kladdkaka
  • Linum

Gräddfil med vaniljsocker i (mmmm)
    Vaniljkesella
    Päronglass (faktiskt!)
    Annan glass

• Sandymon

Färsk frukt eller glass är gott till tycker jag. Finns ju sockerfri glass också.

• Linum

Om du tinar lite bär (typ brjörnbär och hallon) i en kastrull och häller på lite socker och lite balsamvinäger, så får du en underbar bärkompott som man kan ha till det mesta - även kladdis!

Utöka kladdkakan med att stoppa i 72% choklad i bitar i smeten när du brett ut den i formen. Blir mycket gott!

• A:s wife

Kesella vanilj är jättegott och friskt i smaken!

• Louise14

Oh, jag har ett bra alternativ, fast det innehåller grädde, men lite festligare

Blanda grädden med Punch....( supergott)
    Och sedan serverar man även med lite aprikospure ( köpes som barnmatsburk..)

Blir myckte smaskigt och ger en vuxen smak.

• Maira

Finns en vispbar sojagrädde som är helt okej. Den innehåller bara 11% fett och inget kolestorol. Jag äter den ofta eftersom jag är allergisk mot mjölkprotein och kan rekommendera att man kryddar den med lite kanel och/eller kardemumma.

• Maira

Märket heter Sojatoo och forpackningen är randig i glada färger. Finns som vispbar och som sprutgrädde.

• Vanilj

Tack, vad många fina förslag!

Svar på tråden Alternativ till vispgrädde till kladdkaka