Tärna juni?
Hej!
Nån mer som ska vara tärna i juni?
Har ni börjat planera möhippa?
Några toppenideé ni vill tipsa om?
Vore kul o prata lite med andra i samma sits.
Hej!
Nån mer som ska vara tärna i juni?
Har ni börjat planera möhippa?
Några toppenideé ni vill tipsa om?
Vore kul o prata lite med andra i samma sits.
jag ska vara! och jag har börjat planera =)
Vad roligt att det finns nån mer
Vad har du planerat?
Har du bokat datum?
Jag vet inte alls när vi ska ha möhippan.
Vilka kommer du bjuda? Ska man bjuda ALLA eller bara dom man tror bruden vill umgås lite mer med?
Jag tycker det är skitsvårt!
ska vara tärna i sommar också! lite nervöst med möhippan....
Jag resonerar såhär: det är roligt om många kommer på möhippan eftersom det ofta finns olika grupperingar och alla känner inte varann innan så det blir roligare på bröllopet om alla lärt känna varann lite... låter det vettigt?
Dessutom blir det roligare lekar etc om det är mycket blandat folk för alla vet olika saker om bruden.
Jag har varit med och fixat ngra möhippor, men ingen inför den här sommaren. Iaf kan jag säga att vad det gällde min egen möhippa så blev jag väldigt glad att de hade bjudit med även kompisar som inte skulle komma på bröllopet. En del kanske tycker att det är pinsamt, men jag blev som sagt mkt glad. På så vis var de ju med på ett hörn och för mig kändes det bra. Har även själv blivit tillfrågad när jag inte ska gå på bröllopet och har tyckt samma sak då. Och glöm inte svägerskor etc! Lätt hänt. Det kostar ju inget att bjuda in folk. Jag kände mig hedrad att så många ville komma.
Ja just det förresten.
Är det så att möhippan ska innehålla något slags förnedringsmoment eller nåt som kräver en prestation av bruden (bungyjump eller liknande) tycker jag att det är viktigt att hon kompenseras med råge, t ex genom att bli ompysslad i ett hemmaspa och att man lagar mkt och god mat till henne (och alla andra). Vi brukar även be alla deltagare köpa med sig underkläder till bruden som hon sen får ha modevisning i, fottas och sen får hon en kalender med bilderna i... Det kostar typ 150 kr om man har en digitalkamera.
Men ska man även bjuda brudens mor och moster, faster osv?
Om man tror att de skulle ha kul och att bruden skulle kunna flippa ur med dem närvarande - ja. Om inte - nja, då är det mer för de yngre. Ingen förväntar sig att alla dessa modell äldre ska få en inbjudan.
vi ska bara vara väninnorna... tror att min kompis skulle ha svårt att slappna av och ha kul om hennes mamma, moster osv var med. de är jättetrevliga, men vi vill ha en dag med tjejgänget...
vad har ni tänkt hitta på för ngt kul på möhippan?
Min brud är ingen som gillar att flippa ur och dricka massa alkohol, så det blir nog någon fysisk aktivitet och sedan spa tror jag. Därför funderar jag ordentligt på att bjuda alla och sen får dom avgöra om dom klarar att vara med.
Hur lång innan ska ni ha möhippan?
tror att det blir ca 3 veckor innan bröllopet. vi ska ha ett litet möhippemöte på onsdag =)
Vi brukar lägga den 3-4 veckor innan. Annars är bruden så stressad och har så mkt inplanerat som man eventuellt förstör och så gör man henne ÄNNU mer stressad... inte bra...
Hur mycket får en möhippa kosta då tycker ni?
Inte för mkt!!! Jag vill nog inte lägga ut mer än 3-500 kr. Allt beror ju på vem det är, hur många man blir och vad man ska göra, men min erfarenhet är att många backar om det blir för dyrt och då är det roligare att göra nåt billigare när man är fler.
Har planerat bortrövning på skoter och lunch framför brasan vid stranden. Lite tipspromenad med frågor om bruden (som är uppgjord så bruden kommer vinna) Trekamp (luftpistol, blåsrör och skidgång) Efter det blir det danslektion, merengue. Då bruden är ett obotligt fan av Dirty Dancing. Kvällen spenderas i bastu och bastutunna med en god middag och prisutdeling från tipsrundan = Bruden (som är vinnaren) får designa sin egen brudklänning av lakan, band och med lite tape nål och tråd. Denna underbara klänning kommer bruden ha på sig när hon senare blir utslussad i nattens nöjesliv. Detta kommer gå på ca 9000:- men jag kan tillägga att vi är hela 18st. Så det blir inte mer än 500:-/skalle. Vin/öl och bubbel ingår i detta. Det ska bli så kul att se brudens reaktion på det hela
jo... bröllopet sker i juli, men hippan kommer gå av stapeln i påsk. Det har inte varit lätt att hitta ett datum då alla 18 kan komma. Tor att bruden tycker att det är roligare om många kan komma även om hippan är flera månader i förväg.
Absolut! Det tror jag med!