Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)
Såg just att vår tråd var avstängd så jag startar upp en ny.
Välkomna alla majbrudar 2007!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1971423.html
Såg just att vår tråd var avstängd så jag startar upp en ny.
Välkomna alla majbrudar 2007!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1971423.html
I onsdags så hade vi vår första danslektion. Jättekul var det, och svårt. Så det blir nog inte 4 danser som först var tanken, men vi hoppas kunna kombinera valsen med bugg ialla fall.
Tack tjejer! Det känns faktiskt riktigt bra. Nu är jag bara orolig för att de ska fråga varför de fick inbjudningarna så sent...
Men huvudsaken är att de blir bjudna!
Texten efterfrågade...
Får jag gömma några drömmar hos dej?
Några naiva och vackra
som andra kanske skrattar åt.
Jag vill låta dom bo
längst inne i dej.
Får jag dansa klumpigt
och sjunga falskt för dej
en solig dag
när hjärtat spränger i bröstet?
Får jag vara i din värme
och långsamt mjukna
när själen blivit lite frostbiten
Håll om mej
tills jag ler igen!
Får jag slösa min kärlek på dej?
Får jag skratta, krama, sjunga, gråta
och dansa av kärlek
utan att du blir rädd?
Jag vill se dej i ögonen
och låta ett leende
berätta att jag älskar dej!
Sigrid Renklint
Lena+Mattias=sant
Den dikten skickade min m2b till mig precis när vi blivit tillsammans - den är jättefin.
Jag har jättesvårt för att gråta, kan inte komma ihåg när jag grät sist MEN.... Idag var jag en runda på stan, köpte en kaffe och satt i solen och tittade på folk. Jag dagdrömde om bröllopet och funderade på vad jag skulle säga i talet till min m2b. När jag tänkte på hur mycket jag älskar L och fick ord på mina tankar letade faktiskt sig några tårar fram. Tur att jag hade solglasögon på mig. Det kommer bli jättesvårt att hålla ett tal till honom på bröllopet. Men jag vill verkligen göra det och lite tårar förstärker nog bara det jag vill säga till honom.
Hur går det i planeringen för er andra?
Planeringen går finfint. Idag är det exakt 2 veckor kvar, så det mesta är klart.
-Köpte bindor idag till nödkorgen, så nu är den komplett.
-Igår dansade vi för första gången till skivan vi ska ha på bröllopet, istället för valsen. Det gick sådär
-På måndag ska jag lämna in ringarna för rhodinering och gravyr.
-Tårtan ska provsmakas och bokas.
-På måndag ska jag hämta mina secretboxbilder och göra klart morgongåvorna.
-Ska väl öva lite på mitt tal också. Och löftena.
-Köpa snacks.
-Öva med pianist/solist
-Förbereda kuvert med kontanter till pianist, frisör osv.
-Sy ihop festprogrammen.
Ja, typ detta är kvar. Är glad!
Idag har min syster provsminkat och provmakeat mig. Det blev jättefint. Sen handalde jag och min sambo på ica med mig iförd tiara.
Jag blev hippad igår, läs här!
www.brollopstorget.se/Forum-1-11/m2229130.html
Hej
Det går framåt. men har inte fått gjort något i helgen som jag tänkt mig pga hippa...
Har dock fått köpt lite till toakorgen och håller på och övar på valsen. Får försöka handla resten till korten iveckan.
Helt underbart vacker dikt.
Vi har köpt gästbok och minnesbok till oss samt skivor med musiken till vigseln.
Johans2b: Vilken härlig möhippa du verkar ha haft!
Vi sitter och jobbar med bröllopet nu, helgen försvann i hippa och lite dagen-efter-bekymmer. Har just skrivit ut alla vigselprogram-papper så nu ska jag beskära dem och sedan ska de sys in i programmen. Sambon jobbar på bordsplaceringen och skriver ut den på fotopapper.