• Novemberbrud07

Redan börjat köpa morgongåvor

Är jag lite galen?

Jag har redan börjat köpa morgongåvor till min M2B.

Jag har knåpat ihop 12 små kort & kuvert med allt från överraskningar, biokväll till prestenter. Under vårt första år tillsammans. Idag har jag köpt var sin morgonrock (rea). Gör också en kärleks-minnesbok att ge honom dagen efter!

Eftersom vårat bröllop är hemligt så pratar jag av mig här på BT istället...perfekt!

• Svar på tråden Redan börjat köpa morgongåvor
  • Joleen

Låter som om att du lägger ner mycket tanke och energi på det, och vem kan egentligen säga vad som är rätt och fel? Det viktigaste är väl att han blir glad!

Låter som jättefina presenter!

• Hello Kitty

Hej!
    Jag har ingen aning om vad jag ska köpa till min prins... Han vill inte ha några presenter på varken sin födelsedag, julafton eller andra dagar. Han tycker att det inte behövs, han har ju mig.. säger han. Men något måste jag bara ge honom. Dina idéer med att ge små olika saker är ju en bra sak... Ska fundera lite på vad jag skulle kunna ge honom. Är det någon som har ngt annat bra tips?

• Novemberbrud07

Sedan ska han få någon present tillsammans med boken men det har jag inte bestämt ännu vad det blir :)

• Joleen

Jag tycker verkligen att upplevelser är bra presenter, sen kan det vara massor av olika upplevelser. Biljetter till en konsert, musikal, teaterföreställning, boka vin-, champagne-, choklad-, och/eller ostprovning. Anmäl honom till en matlagningskurs, antingen nybörjare eller med någon inriktning (typ vegetarisk, fransk etc). En weekend på ett hotell/slott/spa. En fotbollsresa till England. Sen finns det olika vin och/eller sprit sorter som man kan köpa och som ska lagras x antal år, du kan ju ge honom en flaska som ska öppnas på ert 10-årsjubileum t ex.

Jag ska ge min man en Letherman-kniv med inskription i 30-årspresent och i julklapp ska han få ett par manschettknappar som jag designat.

• Novemberbrud07

Tips på något snyggt coolt smycken tas gärna emot, runt 1000-lappen!

• Novemberbrud07

Massa bra tips :)

• Joleen

Jasg tycker att Efva Attling har massa snygga smycken för män, både läderarmband, silverhalsband, ringar etc. De är läckra och manliga!

• MochM

Jag hade tänkt köpa en klocka, då jag för övrigt inte alls tycker om smycken på killar. Annars kan man ju ge en trevlig årgångschampagne att öppna tillsammans på 1-åriga bröllopsdagen. Från det året han är född kanske?

• Novemberbrud07

Jag vill köpa något för honom att ha kvar...att minnas. Men han har redan 3 klockor så det blir för mycket liksom!

Han har inga halsband men samtidigt går han inte ut och köper det själv heller! Men det skulle vara coolt. En cool modell i silver då han gillar tuffare saker.

Tack för EA tipset!

• Ida80

Novemberbrud07: vilket jättebra tips på morgongåva till din blivande man. Ska nog ha detta åtanke ;)

• N&N

Har någon tips på snygga klockor i 1000-1500 kronors klassen? I Sthlm.

• Lady o Lufsen

Jag vill bara komma med ett historiskt perspektiv på detta med morgongåva och hoppas att ingen misstycker...

Förr gav mannen kvinnan en morgongåva, morgonen efter bröllopsnatten, som tack för oskulden!

Borgarna gav sin fru ett hus, en gård eller mark.
    Kvinnan fick naturligtvis bara tillträde till sin gåva om mannen dog och hon förblev ogift.

Var man en enkel människa så gav mannen sin kvinna ett smycke eller klädesplagg.
  • MochM

Man kan göra fynd på auktioner på internet... kolla lauritz.com Där kan man hitta väldigt fina vintage-klockor för billig penning.

Svar på tråden Redan börjat köpa morgongåvor