• Hello Kitty

Sminka sig själv?

Hej!
    Jag efterlyser kommentarer från er som sminkat sig själva inför bröllopet! Jag funderar nämligen på att göra det, känner att jag vill vara naturligt sminkad, inget överdrivet. Tycker att det lätt blir det när ex sminkör gör det. Men jag har svårt för att bestämma mig... Vårt bröllop är i september och förhoppningsvis kommer jag att vara brun efter sommarens sol (annars får jag fuska..) O då brukar jag inte sminka mig så mkt, då är man ju brun o fin ändå. O mascara o rouge o så kan jag ju lägga på själv. Snälla hjälp mig i mina tankar!!!
    Kram Sarah

• Svar på tråden Sminka sig själv?
  • rocketqueen

Om du är duktig på att sminka dig själv - gör det, annars hitta en sminkös/-ör som gör den sminkningen på dig som du vill ha.

• Mrs*N* 18/8

Tänk på att hitta rätt färger som framhäver.
    Ha en bra bas!

• brud070707

Jag förstår problemet med att man kan känna sig översminkad om man låter en sminkös göra jobbet och man inte är van att bära smink.
    MEN tänk på att även om du är solbränd så behöver du en bra bas för att minket ska sitta hela dagen, dessutom försvinner en stor del av sminket på foto upp mot 75%!!!
    Så ett tips är att gå till någon och göra en konsultation så kallad prov make-up.
    Gå sedan hem och ta foto på detta både innomhus och ute.
    Om du ändå väljer att lägga sminket själv, tänk då på att ge din blivande lite puder i pannan. blir snyggast på bild, så inte han står där glansig i ansiktet när du ser så fin ut.

• Szustak

make up store har någon liten kurs man kan gå för att lära sig grunderna i sminkning....Om det är till någon hjälp :)

• Clobberella

Jag tänker sminka mig själv, det gör jag ju alltid annars, och det brukar se bra ut!

• Iliana

Jag kör också på att sminka mig själv. Helt enkelt för att dom pengarna en sminkör skulle kosta behövs till helt andra saker.
    Får helt enkelt träna fram till bröllopet. Är van vid att lägga effektsmink till tv och teater, men det är ju inte riktigt samma sak :-P

• nemifreak

Jag sminkade mig själv och fick mycket beröm för min snygga makeup :)
    Använde denna sida för att hitta en makeup som verkade passa:
    www.beautyriot.com/celebrities.php
    skrev ut instruktionerna och övade sedan hemma några gånger.

• NuÄrDetDags (snart Mrs. 170307)

Här finns bra instruktioner (ta bort mellanslaget framför se):
    http://www.brollopsguiden. se/brudmake/brudmake.shtml

• jessisca

WOT?! hävdar BT's experter att man ska tvätta ansiktet me TVÅL o vatten?! d trodde jag va A o O att man INTE fick göra, ever ever...?

Svar på tråden Sminka sig själv?