• brud  nästa år

bröllopsfest på loge??

Vi är fortfarande under planering av vårat bröllop och håller på att försöka lura ut vad vi ska ha för fest. Vi väljer på resturang, festlokal och så loge som vi har tillgång till hemma. Om vi ska välja logen så skulle jag vilja ha lite tips på hur man skulle kunna ha festen. Dukning, mat, blommor, ja allt?????

Tänker inte laga nån mat själv.

• Svar på tråden bröllopsfest på loge??
  • Karis Annelie

Bröllopsfest på¨loge, då tänker jag automatiskt på rustik stil. Äldre bord och lite skrangliga stolar(alltså, itne så att man vill ha kassa stolar, bara nåt jag fick i huvudet), ängsblommor på borden (prästkragar, blåklockor osv), inte långa vita dukar utan bara små mitt på, eller löpare som går längs med hela borden.
    Mat? tja... svenskt smörgåsbord? eller det kanske bli lite väl mycket av hela "svensk sommar temat"... hum. ska ju helst kanske vara mat som är lätt att bära till logen också... nån slags buffé är iaf vad jag tänker på...

• brud  nästa år

ingen som ska ha fest på en loge???

ni som inte ska ha "logfest" ni kanske har lite idéer i allafall??

• Karis Annelie

Är det bjälkar i taket? Kan vara supermysigt att hänga massor med lyktor där. Kanske även lite blomgirlanger! Kan bli hur vackert som helst. finns ju billiga ljuslyktor på ikea t.ex.

• brud  nästa år

Så långt jag själv har tänkt om vi väljer alternativet med loge är riktiga stolar och bord och långa vita dukar. Maten är inga problem att få dit man kan köra bilen enda fram till dörren och in med om man skulle vilja det Vill ha lite "klass" på det om ni missförstår mig rätt även om det är på logen. Vill inte ha pappertallrikar, pappersdukar osv. Det skulle säkert vara fint med ängsblommor men vad jag har erfarenhet av fån midsommrar är att det är en bristvara, så det får bli köpta.

• brud  nästa år

Ja det finns bjälkar i taket men dom är rätt högt upp. Logen är rätt så stor.

• Karis Annelie

Man kan hänga lyktorna längre ner om man vill det genom att fästa dem i ståltråd eller annan starkare tråd som man sen fäster i bjälkarna.

• brud  nästa år

Hm ska fundera på det men jag tror inte det blir så bra i vår loge, men jag förstår hur du menar och det skulle vara fint.

• Karis Annelie

vad har du för färgtema? Kanske kan hitta lite fina dukningstips, men lättare om man har nån färg att gå på. :)

• FruOhlsson

Vi ska ha våran fest på en loge denna midsommar. Den stora fördelen som jag ser det är att vi får plats med mat och dans utan att det blir trångt i samma lokal. Vi kommer att ha buffé som cateringfirman kör dit, färgtemat går i rött, guld och vanilj, så det blir vita långdukar med vaniljlöpare tvärs över, kommer att köpa engångs, tror att det heter dunilin - känns nästan som linne. Stora vitvinsglas med guldkross i botten och en ros i som blomdekoration och glasfat med 3 blockljus på varje (vita och vanilj). För att göra lokalen lite "lummig" ska vi ev ha lite träd i lokalen (dock ej björk pga allergi)

• to&jo

min syster gifte sig hemma på våra föräldrars gård för 2 somrar sedan och festen var sedan på deras loge. jag hjälpte henne at fixa och dona massa och det blev en helt fantastisk fest. Vi caterade maten, italiensk buffé och sedan kaffe och tårta. ett band spelade och sedan var det disco in på småtimmarna. de hyrde ljudanläggning.. vi hade dukat med mammas gamla linnedukar med dunilin-servetter och sedan mycket ängsblommor samt inköpt blåklint i småvaaser längs med alla borden. i ingången till logen hade vi gjort ett hjärta av björkris som hängde uppspikat. vi hade snickrat ihop en bardisk där inhyrda kompisar till mig gjorde drinkar. inne i huset hade vi gjort i ordning en barnhörna med videofilmer, godis, tidninga och annat mys så de kunde springa ut och in och hade nog minst lika skoj som föräldrarna, klart barnvänligt. Lycka till!

• snuttungen

Hej brud nästa år,

Vi gifte oss i augusti 2006 och hade festen på logen. Det var så mysigt, numera maken drog in el och så hängde vi upp en lampa tillverkad av ett gammalt vagnshjul mitt i "lokalen". Vi hade hyrt in stolar, bord och vitt porslin + glas. Vi dukade med vita dukar, lyktor för värmeljus i krackelerat glas, samt släta värmeljuslyktor som vi använde som vaser med en röd ros + bladen och mogna veteax som jag plockade på en åker som ligger intill - jättevackert. Vi hade grillfest, med personal som skötte maten åt oss. Jättefint var det, är så nöjd, det kändes som att det blev precis så personligt som vi ville ha det!!! Lycka till.

• Dalabrud-07

Vi ska ha våran bröllopsfest på en loge.
    I priset för hyran så ingår det stolar och bord, men det är mer av bänktypen, som det finns efter vägen på rastplatser, så vi har faktiskt hyrt riktiga stolar och bord, tror att det blir bäst för både rumpa och rygg .
    Nu är det här en loge som är renoverad och gjord för logdanser. Så det finns el och i yaket hänger det massa ljusslingor (med glödlampor) här och där. Man kan tända olika eller alla, det gör man som man vill.
    Vi kommer att bjuda på kall mat, dock ingen buffé.
    Vi får tyvärr inte ha levande ljus p.g.a. brandrisken, men jag har köpt batteridrivna värmeljus . Annars hade jag haft massor av värmeljus, för mysfaktorn. Hade gärna haft hängande lyktor från takbjälkarna också.
    Vi kommer att ha vita dukar/lakan, lånar ihop lite här och där, det blir nog bra. För att bryta av kommer vi att ha vinröda Dunilin servetter som vi viker ut och lägger på tvären över borden med jämna mellanrum (hopppas att du fattar). Mer som dekoration kommer vi att ha gerbera, bara blomman, som man lägger direkt på bordet, håller sig tydligen länge.
    Blommor kommer vi också att ha, i mängder - hoppas bara att det finns några att plocka i juli.
    Vi har hyrt ett band som kommer att spela på kvällen, spelar all musik.
    I inbjudan så skrev vi att det kan bli kallt framåt kvällen och att man bör tänka på det, klädesmässigt.

Hoppas att du fick lite idéer.
    Det är bara att hojta till om du funderar över något mer.

• brud  nästa år

Tack för alla tips jag hade tänkt att ha rosa som tema men vet inte om jag tar det om vi väljer logen. Det kanske ser dumt ut mot de röda väggarna?

Svar på tråden bröllopsfest på loge??