• jenbp

Bröllop i oktober 2007 nr2

Hej igen! Var tog alla brudar vägen i från den förra tråden som stängdes??

Välkomna in i denna i stället!!!

• Svar på tråden Bröllop i oktober 2007 nr2
  • jenbp

Hej! Vi är uppe i ca 70 pers. Majoritet släkt! Har oxå hittat ring (Liljerothsjuvelform) som visst råkade vara kunglig hovleverantör! Har lärt mig att diamanterna bör vara "Top Weselton" som tydligen är det näst bästa. De har en väldigt fin lyster jmf med övriga diamant arter. Slipningen spelar inte så stor roll, ska passa i hop med fattningen på ringen. Carat = vikten! be att få se på stenen med lupp (för att se hur mycket orenheter som finns)Letar nu klänning för fulla muggar!

Lycka till!

• LECT

Ringen med stort R rann genom fingrarna på mig... Den blev för dyr.. Trodde jag hade hittat den för ett jättebra pris, men det visade sig att den var felmärkt! Den kostade det DUBBLA! Och det går knappast in i våran budget... Suck! Så nu måste jag hitta en annan... Åh, jag som trodde att jag skulle kunna stryka den punkten på att-göra-listan...

• Rosviol

Åh vad tråkigt. Jag har själv ett litet problem. Har ju köpt drömklänningen för 560 kr, men var lite stor över höfterna brösten och lite lång. Så jag gick till en skräddare(förort till Sthlm)och han ville ha 2000 kr för ändringarna. hade kunnat tänka mig 1500 men inte mer, så nu fick han göra ändringarna över brösten för 800kr och jag och mamma får försöka med de andra ändringarna eller så kanske någon annan kan hjälpa oss, men det är inte alls klart. Kommer nog att bli bra men känns lite jobbigt att inte veta hur det kom mer att gå (tror alltid det värsta)

• jenbp

Ledsen för eran skull med ring och klänning! men, vi har gott om tid kvar så ut och leta och upp med humörena!

Kram

• Mirja78

Har inte heller sett någon annan tråd, men jag hoppas in här eftersom den stora dagen är 6/10.

Hur långt har ni kommit? När man läser vissa trådar här får man verkligen panik det är så många som har kommit så långt så tidigt....

Själv har vi klart kyrka, festlokal, klänning (även om den inte är bestäld än)präst, solist och lite annat smått och gott, men det känns som inbjudiningar och liknande borde ha varit klar för flera månader sedan om man läser här.

• Rosviol

hahaha relax, ta det i din egen takt. Spelkar ingen roll vart vi andra kommit i planeringen. Bara du känner att du har ett tidsschema du känner dig lugn med. Jag kan prata från egen erfarenhet så känns det som att det vore skönare om jag inte skulle ha kommit så långt. Har haft all tid i världen och gillar att planera, så nu är allt i stort sett färdigt. Så nu går jag istället och oroar mig över saker som jag troligen skulle ha kunnat unvika om jag inte skulle kommit så långt.

• LECT

Våra inbjudningar är inte heller klara. Vi blir aldrig nöjda med gästlistan...
    Men allt eftersom så faller saker till rätta... Nu vet vi hur vi vill ha ringarna, bukett och maten! Inget beställt än, men nu när vi vet vad vi är ute efter så blir det lättare att kolla runt på leverantör och priser.

• Mirja78

TACK!!! Skönt att höra att inte alla har riktigt allt klart än....

Har också hittat ringen med stort R!!! Den blir specialbeställd men faktiskt inte så dyr ändå (beror ju på vad man jämför med naturligtvis...)i alla fall inom vår budget (och med vår menar jag min m2b!!!) En solitär diamant infattad i vitt guld, men ringen är i "vanligt" guld och samma storlek och form som förlovningsringen. Kändes helt rätt när vi hittade en liknande variant

• jenbp

Håller på att leta inbjudningskort! Hittar bara dyra... :o( Några bra tips?

• Rosviol

www.romance.se calligraphen ab har inte allt för dyra priser. Billigast av dem nätsajter jag kollat på. Beror ju i och för sig vilket kort man väljer, men. Jag har beställt därifrån kommer i nästa vecka. 25 kr/kort när jag beställde 28 st.

• jenbp

Oj! Vilket kort var det och var det med tryck och så? Jag kollade där och hittade ett "fint" kort, fyllde i med tryck osv... och totalt för ca 32 kort 1900:- iof med kuvert... men det är ju ca 59 kr per inbjudan UTAN porto!!! Med 65 ca... Urchi...

• jenbp

Mirja78

Vi gifter oss på samma dag!! Hehe

2007 10 06

• Rosviol

Jag beställde kortet "Florence" med ett vaniljfärgart band (fanns massor av färger att välja bland), insidestryck design 4a, färg guldbrun och kuvert till.
    www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1014613

Valde mellan tre kort som jag fick hem gratis på prov, så att man får se hur dem ser ut i verkligheten. Jätte smidigt och kanon service. Nu hoppas jag bara på att att allt blivit rätt :D

• jenbp

Rosviol

Tack för tipset! Jag har tittat på ett kort med samma ursprungspris, men sen kunde man ha text på framsidan och det är väl där pengarna rusar i väg (690:- extra för det). För 25 kr /st, ingick det kuvert och inside tryck i ditt då?

Svar på tråden Bröllop i oktober 2007 nr2