Är det konstigt....
att fixa sin egen möhippa?
Vad gör man om ingen annan fixar möhippa åt en. Ska man ta saken i egna händer?
att fixa sin egen möhippa?
Vad gör man om ingen annan fixar möhippa åt en. Ska man ta saken i egna händer?
Min första tanke är, är du säker på att ingen annan fixar åt dig??
Nja, fixar sin möhippa själv gör man väl inte men om det börjar närma sig och du inte fått någon så kan du ju ordna en kväll med tjejerna. Gå ut å ät middag, en aktivitet eller gå ut och festa helt enkelt
Är du helt säker på att ingen kommer ordna en möhippa åt dig? Annars tycker jag att du kan ordna något själv, du behöver ju inte ordna en regelrätt hippa utan kan göra som en av tjejerna som skrev ett inlägg här för ett par veckor sedan, hon bokade en dag på ett spa och bad hennes nära och kära spendera en dag med henne där. Kanske fattar dem piken och fixar någon kul överraskning under dagen!
Gör som du vill, men du kan ju alltid kalla den för något annat än möhippa - ifall att du får en av dina vänner.
Det var exakt det jag tänkte mig, en spa-dag och lite käk.. Men då kanske jag inte kan kalla det för en möhippa utan en trevlig kväll med vänninorna :)
Behöver jag betala då för alla eller?
Ähhh, säg att det vore kul om alla som är bjudna till bröllopet hittar på något kul ihop - var och en betalar för sig. Man har ju oftast en hel del andra utgifter att tänka på såhär i bröllopstider...
Nej det tycker jag inte, skicka ett mail och skriv vad du har tänkt dig för dag/dagar, ställe, behandlingar etc och fråga om de är intresserade av att följa med! Generellt sett på en hippa så brukar ju alla betala för sig + att de betalar för bruden.
det är inte konstigt. Lite ovanligt kanske. Och kanske inte kalla det "möhippa" utan "jordens tjejfest" eller nåt, för att komma bort från det traditionella där man tänker sig kidnappning och annat.
Men gör nåt kul! Huvudsaken är att det blir fest! Inte vem som organiserar.
Har man vänner så blir man hippad (förutsätter jag, såvida de inte är världens tråkigaste och sämsta vänner). Och eftersom du uppenbarligen har vänner så finns det väl ingen anledning att ordna något själv. Låt dig bli hippad!
Ja, det verkar lite konstigt att fixa sin egen möhippa.