• MissJay

Hjälp med rim!

Hej allesammans!

Snart åker inbjudningarna iväg och jag håller på att knåpa ihop ett rim där det framgår att vi önskar oss bidrag till bröllopsresan i present. Det är svårt! Så jag behöver hjälp av Er!
    Detta har jag knepat ihop än så länge:

Vi har en dröm om att få åka på en resa
    Men efter bröllopet är våra konton glesa
    Om ni oss en bröllopsgåva vill skänka
    Ber vi er att på denna önskan tänka

Är det bra eller ska jag ändra något? Jag har sett många andra bra versioner men alla är så långa och jag vill inte att det ska vara så långt. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Hjälp med rim!
  • MissJay

Glömde skriva att jag sedan ska ha en hänvisning till våra värdpar som har mer information...

• Lady o Lufsen

Tycker att det låter jättebra och alldeles lagom!

• MissJay

Tanx!! Några fler åsikter?

• bofink

Fick bara tanken - ni skriver att era konton nu är glesa efter att ha betalat för bröllopet... är det inte trevligare som gäst att inte behöva tänka på vad kalaset kostat brudparet?
    Vi skrev ett rim om att vi redan har allt vi kan önska till våra hem men att de som ändå vill ge en bröllopsgåva gärna fick ge oss pressentkort av olka slag - det angavs också vilka sorter. Tänker att ni kan göra liknande men önska ett bidrag till resa till fjärran land. Om du vill kan jag skicka vårt rim till din mailadress - kanske det inte är till någon hjälp alls, och kanske tycker du att det är dumt skrivet, men det finns ju inga krav på att använda något av det Vi har fått många positiva reaktioner från vännerna på vår lilla vers.

• MissJay

Gärna! Vill inte lägga ut min adress här för då avslöjar jag mitt namn och jag villl vara anonym...kan du lägga ut din så skickar jag min adress? Hoppas jag inte är för jobbig nu!

• bofink

Tyvärr känner jag lika dant och har valt att inte skriva min här någon gång... grunnar på hur vi kan lösa detta...

• bofink

Om du är jobbig är ju jag lika jobbig

• bofink

Har din blivande någon mailadress som inte är lika avslöjande?

• MissJay

Nä kan du inte lägga ut rimmet här då?

• MissJay

Nopp...han använder min

• bofink

Nej, jag vill helst inte det Inte ännu. Inbjudningarna har precis gått ut och det känns lite nytt och "vårt eget speciella"

• MissJay

Oki...det verkar rätt kört! Vi får helt enkelt strunta i det...ska knåpa vidare och se om jag kan förbättra rimmet lite! Tack så mkt för all hjälp!!

• bofink

ok. Det var inte mycket hjälp jag kunde ge... Lycka till!

• MissJay

Till hemmet finns inget att önska
    Hellre åker vi iväg och låter vår kärlek grönska

• NuÄrDetDags (snart Mrs. 170307)

Bara ett tips: varför skaffar ni er inte några "skräpadresser" (bruden@hotmail eller så)? Jag har en sådan adress som jag bara använder för dessa ändamål, där landar också en hel del spam men eftersom det inte är min "viktiga" adress kvittar det ju.
    Finns massvis med gratisadresser, som sagt hotmail eller yahoo...

• MissJay

Nu har det blivit en vändning... jag ska inte ha med något rim över huvud taget utan enbart låta våra värdpar berätta för gästerna när de lämnar OSA...känns mindre girigt...

• jeli81

Annars det här då?`Det ska vi ha

Kära Bröllopsgäst!
    För att inte få dubbletter
    av dukar, vaser och gröna assietter
    Ber vi er att strunta i paketen
    och istället ge oss möjligheten
    att få åka till våra drömmars land
    där vi kan få vandra tillsammans hand i hand
    En liten slant till reskassan, det vore toppen.
    En present som detta skulle göra oss glada i hela kroppen!

Svar på tråden Hjälp med rim!