• TheBride

Pengagåva

Vad tycker ni om att önska sig pengar i present? Är det bara jag som tycker det är opassande?

• Svar på tråden Pengagåva
  • Pyssetroll

Jag gillar inte heller idén att önska sig pengar av sina kompisar,känns lite som man tar betalt för att de ska få komma.

• Fru Cinderella

Tycker jag inte alls är konstigt.. menar du till bröllop?? Smart kan det vara o önska sig till något speciellt så de vet vart pengarna går eller i form av presentkort.

• InaHjärtarAdam

jag tycker inte det är nått fel alls. att önska sej är inte att kräva.

• MrsNyberg2B

Jag tycker inte det är nåt fel med att önska sig pengar, möjligen lite fantasilöst men inte dumt/fel. På det viset får man ju det man vill ha istället för att behöva säga att man inte gillade presenten, be om kvitto och byta alternativt strunta i det för att man är rädd att givaren tar illa upp, och behålla någonting som hamnar längst in i förrådet..

• TheBride

Jag tycker en önskelista borde lösa problemen med att man får saker man inte vill ha/behöver/gillar.

På något sätt känns pengar så fruktansvärt opersonligt att ge.

• FruÖlandstok

Många skriver samtidigt orsaken till varför de önskar sig pengar.. att dom exempelvis vill resa nånstanns och redan har allting hemma..

Jag kan säga det om jag fick en sak av alla som kom på bröllopet skulle jag inte ha en möjlighet att förvara det nånstanns då vi har tokfullt hemma..

Vi har tom fått frågan (innan inbjudningarna ens skickats) om det är okej att ge oss pengar.. Detta då många bor långt bort och inte vill släpa på saker..

Plus icke att förglömma.. en önskan är alltid en önskan inget tvång.. vill man ge nått annat får man ju självklart detta.. tror ingen räknar med att dom endast kommer få pengar.

Svar på tråden Pengagåva