• Pyssetroll

Bröllopspresenter - vad önskar ni er då?

Vi har redan (inbjudan har inte gått ut än) fått frågor om vad vi vill ha i bröllopspresent.
    Det är ju en jättesvår fråga tycker vi. För samtidigt som vi helst skulle önska oss pengar att få resa (ej bröllopsresa den är fixad o betald) för så känns det lite "fel" och jag tror många tycker det är jobbigt att ge pengar. Alternativet är ju presentkort, men då måste vi ju låsa oss till ett bolag?! Vilket väljer man då? Kan man göra på något annat sätt?
    Sen har vi dom som kommer sätta i halsen när vi säger att vi inte vill ha kristallglas och tallrikar.
    Finns jättemycket vackra saker vi skulle vilja ha men det är inte vår första prio.
    Kan man hitta på någon kombinationslösning?
    Vad önskar ni andra er?

• Svar på tråden Bröllopspresenter - vad önskar ni er då?
  • 4:e Maj

Har lagt ut en onskelista pa internet med saker fran 50-2000kr (gifter mig i England dar man har sadan tradition).

Pyssetroll - Skulle nog onska present kort fran Ikea, Ahlens, NK (Om du bor nara Sthlm) eller nagra andra varuhus/affarer som har blandat utval om du inte vagar fraga efter pengar eller inte vill ha nagon lista. Ett annat alternativ ar ju bidrag till brollops resan eller andra roliga saker man kan gora om man inte vill ha prylar.

• Pyssetroll

Jag tycker verkligen att detta är jättesvårt. Vill inte få massa saker jag inte vill ha eller behöver, men inte heller att folk ska bli "stötta". Tror heller inte att det spelar så stor roll om vi ber om pengar eller presentkort så lösningen kanske får bli att önska bidrag i form av pengar ELLER presentkort samt att komplettera med lite saker för dem som absolut måste ge ett riktigt PAKET?!

• silvera

Vi skrev så här på vår bröllopssida:

Vi tänkte ge er ett litet tips
    på hur ni bröllopsgåvan löser vips:
    Ett bidrag till vår resa
    så att vi utan nesa
    far på en utflykt eller så,
    oj vad vi skulle må!
    Vi har nämligen tänkt och funderat
    och vårt innehav av husgeråd studerat
    ja, våra hyllor är fulla från golv till tak
    av lakan, prydnader och tillbehör till bak.
    Man kan därför konstatera
    att vi inte behöver något mera...
    Vill ni ändå andra tips hitta
    så kan ni här nere titta:
    * Presentkort på IKEA
    * Presentkort på Yasuragi Hasseludden
    * Presentkort på Kattklätterträd
    * Bidrag till vår bröllops-svit
    * Bidrag till fotografen
    * Bidrag till dammsugare Electrolux Ultra Silencer

Vi fick det vi önskade oss, förutom ett klätterträd till katterna! Pengarna vi fick, använde vi bla till lite utflykter och middagar på bröllopsresan.

Sedan fick vi ju så klart lite udda grejer, som handsydda grytlappar, fotoramar och massor med ljusstakar...

• njoy

Hm..Jag undrar varför många har en tendens att köpa just ljusstakar när man gifter sig ..För DET är ju verkligen en sak som man behöver-not!

• Pyssetroll

njoy - eller hur?! Jag var på en kompisbröllop, dom hade inte önskat sig något annat än presentkort på TICKET och fick säkert 30 ljusstakar????!! Fattar inte grejen....

• silvera

Vi fick åtta ljusstakar... Vi har katter, så vi använder dessutom bara ljuslyktor... Men jag ska inte klaga, det finns väl alltid någon som fyller år...

• MrsNyberg2B

Eller - såna där bröllopspar (ni vet) i porslin eller nåt. Var på ett bröllop där de åtminstone fick tre, dock olika - kanske roligare då?!?

• Lena+Mattias=sant

Vi önskar oss vår bröllopsresa, hade vi inte gjort det hade vi inte haft någon aning om vad vi skulle önska oss förutom en diskmaskin :)

• Soffyboffy

Vad är det för folk som köper ljusstakar när man önskar sig resepresentkort??? Släktningar med dålig smak? Om jag öppnade såna paket skulle jag faktiskt inte kunna hålla masken, jag har inget pokeransikte...

Vi ska bara bjuda våra familjer och kompisar, dvs vi känner alla, och jag är ganska säker på att det inte dyker upp några ljusstakar. Önskelista = det BRUDPARET ÖNSKAR sig- inte det ANDRA VILL GE!!!

• 4:e Maj

Vet inte vad ni andra tycker men manga svenskar verkar prydnads-tokiga med femtioelva ljusstakar, skalar, och annat 'krafs' som star och samlar damm. Bor inte i Sverige men tycker varje gang jag ar hemma (kommer fran en mellanstor stad) att det bara poppar upp fler och fler pryl affarer. De jag far 're-giftar' jag eller ger till andrahands affaren, kan inte hjalpas.

• njoy

Har faktiskt varit med och gett en sak till ett brudpar som dom inte hade önskat sig..Jag och min sambo var de enda av tre kompispar som var bjudna eftersom det var ett litet bröllop..De andra ville dock vara med på present så vi gick ihop om en present..Brudparet hade önskat sig presentkort på Ticket..
    Jag kunde inte vara med och köpa present så dom andra tjejerna handlade och jag skulle sen lämna presenten..
    När dom sa vad det var i paketet höll jag på att svimma..EN STATY!! Tyckte nästan att det var pinsamt..MEN som tur var visade det sig att det var en jättefin skulptur av ett par i smide och lera som faktiskt var riktigt fina..
    En av brudens vänner sa också efterråt att bruden hade tittat på exakt den skulpturen i skyltfönstret tidigare och tyckt att den var jättefin..
    Nu står den på hedersplats hemma hos brudparet..Men gud vad pinsamt det är att ge presenter som man inte vet om dom kommer att tycka om..

• brud  nästa år

Vi har inte tänkt att åka på någon bröllopsresa, men har väldigt mycket glas och porslin redan. Någon lite finare skål som inte skulle köpa själv skulle vara roligt att få men vad ska man önska sig annars. Vi kommer att bo på hotell bröllopsnatten kan man be om bidrag till den och kanske till förstoring av bröllopskortet???Verkar det konstigt??

Svar på tråden Bröllopspresenter - vad önskar ni er då?